מהם היתרונות הייחודיים לפרגולת אלומיניום חשמלית?

פרגולה BAVONA

פרגולות אלומיניום הופכות בשנים האחרונות לפתרונות הצללה נפוצים ופופולאריים יותר ויותר. הן בחצרות של בתים פרטיים והן במרפסות של דירות, מוסדות ציבוריים, מרכזי קניות ואינספור מקומות אחרים ניתן למצוא פרגולות אלומיניום שונות, כאשר ברבים מן המקרים מדובר בפרגולת אלומיניום חשמלית, ולא בפרגולה סטטית רגילה. מהי בעצם פרגולה חשמלית ומהם היתרונות של פרגולות אלומיניום בכלל ופרגולות חשמליות בפרט, על פני פרגולות מחומרים אחרים ופתרונות הצללה אחרים?

פרגולה חזקה ויציבה עם תריסים הנשלטים מרחוק – פרגולת אלומיניום חשמלית

לפני שנעבור ליתרונות של פרגולות מאלומיניום, חשמליות ולא חשמליות, על פני פתרונות הצללה אחרים, כדאי להסביר קודם מהי בעצם פרגולה חשמלית. ובכן, בניגוד לפרגולה "רגילה" המהווה פשוט הצללה סטטית ופשוטה לאזור מסוים (סטטית – כלומר, כזו אשר אינה משתנה או זזה בשום צורה), החלק העליון של הפרגולה החשמלית מצויד בתריסים הניתנים לשליטה מרחוק. מנוע חשמלי קטן סוגר ופותח את תריסי הפרגולה בשליטה שלנו, ובכך מאפשר למעשה לשנות את כמות האור החודר מבעד לפרגולה, את רמת ההגנה מפני גשם, למשל, וכד'.

בכך, מעניק המאפיין החשמלי של הפרגולה יתרונות מהותיים, כאלו אשר אינם קיימים במקרה של פרגולה רגילה, סטטית. בפרגולה החשמלית ניתן לשנות לאורך שעות היום את זווית הפתיחה של התריסים ובכך לאפשר ליותר או פחות אור להיכנס, בהתאם לזווית המשתנה של השמש. בזמן של גשם ניתן לסגור את הפרגולה לחלוטין, ובכך בעצם ליצור תקרה סגורה של ממש, אשר תספק קירוי נגד גשם ותמנע כניסת מים (וזאת בלי להתחייב לפרגולה אטומה לחלוטין כל הזמן…).

כאשר מדובר בפרגולת  אלומיניום חשמלית, מלבד לשליטה החשמלית בתריסים ומגוון האפשרויות השונות לפתיחה וסגירה, מתאפיינת אותה פרגולה גם ביתרונות השונים של האלומיניום כחומר המתאים במיוחד עבור פתרונות הצללה.

פרגולה חזקה, קלה ועמידה אותה ניתן לפתוח ולסגור על פי רצוננו

היתרונות המהותיים של אלומיניום כחומר לבנייה, ושל פרגולות אלומיניום מול פרגולות מעץ או חומרים שונים אחרים הם רבים וברורים, והופכים למוכרים יותר ויותר בשנים האחרונות.

אלומיניום הוא חומר חזק, יציב וקל. לכן, פרגולת אלומיניום היא פרגולה יציבה וחזקה, אך לא כבדה מדי ולכן פחות מסוכנת. בנוסף, האלומיניום הוא חומר איכותי אשר אינו מחליד במים ואינו מתבלה במהירות, גם לא לאחר חשיפה ממושכת לשמש, למשל. כמובן שיתרונות אלו מהותיים כאשר מדובר בפתרונות הצללה בכלל ובפרגולה בפרט – מדובר בפריט אשר אמור לעמוד בחוץ 24/7 ולספוג ללא הפסקה שמש ישירה, לחות, גשמים ורוחות בחורף וכו'. ככל שהחומר יהיה יותר חזק ועמיד בפני מפגעים מסוג זה כך הפרגולה תחזיק מעמד זמן רב יותר, ותשמור על מראה חדש ואסתטי לאורך שנים.

לכן, הופכות פרגולות אלומיניום נפוצות ופופולאריות יותר ויותר. כאשר מוסיפים לכך את המנוע החשמלי הקטן אשר הופך את הפרגולה לניתנת לשליטה, סגירה ופתיחה, מקבלים חבילה אטרקטיבית הרבה יותר מאשר מרבית פתרונות ההצללה הקיימים כיום בתחום. פרגולות אלומיניום חשמליות מצטיירות בעיני רבים כיום כפתרון ההצללה האולטימטיבי, במיוחד עבור בתים פרטיים ומרפסות של דירות בבנייני מגורים. הגמישות שמקבלים מכל שהפרגולה ניתנת לפתיחה וסגירה, וכך מתאימה לכל שעות היום ולכל עונות השנה ותנאי מזג האוויר, מביאה לניצול טוב ויעיל יותר של המרפסת, החצר וגינת הבית. במיוחד בדירות בהן ניצול אופטימאלי של כל מטר רבוע הוא חשוב מאין כמוהו, וגם בבתים רחבי ידיים בהם הגינה משמשת כמקום בו יושבים לא מעט, עורכים ארוחות ומארחים אורחים – פרגולה חזקה ועמידה לטווח הארוך, אך גם "גמישה",היא פתרון אטרקטיבי ומתבקש מאין כמוהו…

הלהב 15 חולון