קירוי פרגולות והכנת פינת הישיבה בחצר לקראת החורף

פרגולת אלומיניום נגד גשם

החורף הישראלי אמנם אינו קיצוני כמו החורף בצפון אירופה או אמריקה, אך בכל זאת אנחנו מקבלים כאן כמה חודשים טובים של גשמים, רוחות קרירות, טמפרטורות נמוכות יחסית ולפעמים אפילו ברד ושלג. לכן, יש מקום להכנה מקדימה לקראת החורף בכל הקשור לבית ולגינה, וספציפית בכל הנוגע לאזור בחצר הבית בו אנו מעוניינים לשבת. כמעט בכל בית עם חצר וגינה בישראל, וגם כמעט בכל דירה עם מרפסת, ישנה פינת ישיבה בחוץ. ישראלים אוהבים מאוד לשבת בחוץ, ליהנות מהאוויר הפתוח ומהנוף, לארח אורחים בחצר וכו'. עם מעט הכנה בסיסית ונכונה לקראת החורף, ניתן להכשיר בקלות יחסית את פינת הישיבה בחצר לקראת החורף, כך שלא נצטרך לוותר על פינה זו לאורך תקופת הסתיו והחורף, ונוכל ליהנות ממנה לאורך כל השנה.

קירוי פרגולות – להבטיח פינת ישיבה יבשה ונעימה

במרפסות וחצרות בתים רבות בישראל מעוניינים בעלי הבית בפינת ישיבה עם פרגולה, או פתרון הצללה אחר כלשהו. במרבית הפרגולות ה"סטנדרטיות" הגג של הפרגולה עשוי שלבים ופתוח לסירוגין, או מחופה בבמבוקים אשר דרכם יכולים להיכנס המים בימים גשומים. אך פתרון זה אינו יחידי ובוודאי שאינו הפתרון היעיל ביותר עבור העונה הגשומה. במקום לוותר על הפרגולה ועל הישיבה תחתיה בעונת החורף, ניתן מלכתחילה ללכת על פרגולה חשמלית, כזו אשר תתאים הן לחורף והן לקיץ. פרגולות אלו, המותאמות גם לעונות הגשומות, כוללות מערכת מרזבים אשר מבטיחים כי כל מי הגשמים יתנקזו הצידה ולא יפלו לנו על הראש. את שלבי הפרגולה ניתן לסגור באופן מלא, וכך לקבל הגנה טובה ומספקת מפני הגשם. כך, תוכלו לשבת מתחת לפרגולה אפילו בזמן שיורד גשם כבד, ולא תירטבו כלל. בבתים רבים בארץ ישנם סוגים שונים של קירוי לפרגולה שבחצר, אך כאשר לא מדובר בפרגולה הבנויה ומותאמת במיוחד גם עבור גשמים (כמו במקרה של הפרגולה החשמלית) או במידה והקירוי לא הונח בצורה נכונה, מהר מאוד אנו עלולים לגלות דליפות ונזילות לתוך פינת הישיבה.

חשוב להבין כי קירוי פרגולות, וספציפית פרגולות חשמליות המותאמות לעונת החורף, הם פתרונות המספקים הגנה מקיפה גם בקיץ וגם בחורף. קירוי טוב יצמצם משמעותית את רמת החשיפה שלנו לקרינת השמש, אשר עלולה להיות גבוהה מדי ומסוכנת בקיץ הישראלי.

בניית פרגולת אלומיניום המתאימה גם לחורף

אחד החומרים הפופולאריים ביותר כיום עבור פרגולות הוא אלומיניום, ופרגולת אלומיניום בהחלט מהווה פתרון יעיל וטוב עבור עונת החורף גם כן. אלומיניום הוא כאמור חומר עמיד למים אשר אינו מחליד, ולכן מהווה מועמד מבטיח עבור פרגולות המיועדות גם ובעיקר לעונת החורף. בבואנו להזמין פרגולת אלומיניום המיועדת לשמש אותנו גם בעונת החורף, חשוב לוודא כי אנחנו אכן מקבלים פרגולה אטומה יחסית המיועדת להגן גם מפני גשמים. בעוד אנשים רבים פונים לאופציות שונות של פרגולות מקורות (דוגמה פופולארית היא פרגולת עץ עם קירוי מפלסטיק כלשהו), לרוב פתרון זה הוא כאמור פחות יעיל מהפתרון של פרגולה חשמלית המספקת סגירה מלאה והגנה אופטימאלית מפני הגשם. הפרגולות החשמליות מאפשרות לשנות מצבים, לסגור את השלבים כשיש גשם ולפתוח אותם חלקית כשאין גשם.

סגירת חורף

עבור המעוניינים בפינת ישיבה בחצר הבית גם עבור עונת החורף, אך אין בחצר זו בינתיים שום פרגולה או מבנה חלקי אותו ניתן לקרות, ניתן ללכת על האפשרות האטרקטיבית ביותר של סגירת חורף. במובנים רבים, סגירת חורף מאפשרת לנו ממש ליצור חדר נוסף לבית, או כזה הסגור למחצה ומהווה פינת ישיבה המוגנת מפני הגשם, מחוץ למבנה הבית עצמו. ישנם סוגים רבים ושונים של סגירות חורף, החל מסגירות של מרפסות קיימות ועד לסגירת חורף מתקפלת אשר כאמור יוצרת חדר של ממש במקום בו לא היה לפני כן שום דבר. במקרים כאלו ניתן לשלב פרגולת אלומיניום יחד עם סגירת מתקפלת או קבועה של קירות או חלונות, ובך ליצור פינת ישיבה פסטוראלית בחצר בה ניתן להשתמש לכל אורך השנה.

חשוב לזכור כי הכנה לחורף של פינת ישיבה בחצר או בגינת הבית, כמו גם יצירה של פינה כזו "מאפס", אינה אמורה להיות פרויקט מסובך או יקר מדי. כיום, זמינים עבורנו פתרונות יצירתיים מסוג אלו שהוזכרו לעיל המהווים פתרון איכותי ביותר, נוח ופשוט לצורך בפינת ישיבה נעימה בחצר, המוגנת גם לקראת החורף ועונת הגשמים

הלהב 15 חולון