להרחיב בפועל את הבית באמצעות פרגולה למרפסת

פרגולה למרפסת שמש

מצוקת הדיור בישראל בשנים האחרונות באה לכדי ביטוי במחירים גבוהים של בתים ודירות כמעט בכל חלקי הארץ, וגם בכך שאנשים רבים חיים בבתים ודירות אשר קטנים ביחס לצרכים שלהם. משפחות רבות חיות בדירות או בתים אשר אינם מספיק מרווחים עבור היקפן, ורבים מחפשים אחר כל דרך יצירתית אפשרית להרחיב את הבית ואת שטח המחייה העומד לרשותם. אחת הדרכים בהן אנו יכולים לסייע למטרה חשובה זו היא באמצעות סגירות שונות שניתן לעשות במרפסת הבית, בגינה ובחצר, במטרה להשמיש שטחים מסוימים הנמצאים מחוץ למבנה עצמו, כך שישמשו כהרחבה של הבית לכל דבר ועניין. הדבר מתבקש במיוחד בכל הנוגע לפרגולות למרפסת.

ליצור אזור ישיבה נעים בקיץ ומרחב מוגן וסגור למחצה בחורף – פרגולות אלומיניום

המושג "פרגולה" מוכר למרבית האנשים בתור פרגולות העץ הישנות והנפוצות, אשר מספקות צל חלקי לאורך חלק מהיום ואינן מספקות סגירה אשר מתקרבת לסגירה שמציע מבנה של ממש, דוגמת חדר בבית. אך בשנים האחרונות הולכות והופך יותר ויותר נפוץ בישראל השימוש בפרגולות אלומיניום. חומר זה מושלם עבור פרגולות מבחינות רבות, כאשר נזכיר כאן רק כמה תכונות בסיסיות של האלומיניום אשר הופכות אותו לאטרקטיבי במיוחד עבור פרגולות, דוגמת העובדה כי אינו מחליד לאורך זמן, משקלו קל יחסית, הוא חזק ויציב ביותר וכו'.
מעבר לתכונות הבסיסיות של החומר אשר הופכות אותו לאטרקטיבי ומתבקש לשימוש בפרגולות למיניהן, פרגולות האלומיניום החדשות בהן נעשה שימוש נרחב בארץ מציעות סגירה והגנה טובה, שלמה ומתקדמת הרבה יותר מאשר הפרגולות הישנות והפרימיטיביות. פרגולה חשמלית, לדוגמה, היא פרגולת אלומיניום בה ניתן לשלוט על שלבי הפרגולה, וכך לנוע בין מצבים של סגירה מלאה ואטומה יחסית (הן בפני מים והן בפני שמש) לבין סגירה חלקית או פתיחה מלאה. זה מאפשר להכניס כמה אור שרוצים, לכוון את שלבי הפרגולה על פי הזווית של השמש בכל שעה של היום ואפילו ליצור מרחב מוגן ממים בזמן שיש גשם.

פתרון מתבקש ומושלם כפרגולה למרפסת

בכל הנוגע לפרגולות למרפסת, מהוות פרגולות אלומיניום פתרון מתבקש ומושלם, ממספר בחינות – הסגירה הגמישה, המלאה והאטומה שמציעה פרגולת אלומיניום, מאפשרת להפוך את מרפסת הבית למרחב סגור ותחום, בו ניתן להשתמש כחלק נוסף של הבית. בתקופת הקיץ והאביב מספקת הפרגולה הגנה שלמה ומלאה מפני השמש, ואפילו באמצע החורף ועונת הגשמים היא מספקת הגנה מלאה מפני הגשם, ולכן ניתן להשתמש במרפסת גם בעונה זו של השנה.
הנקודה החשובה כאן היא כי בזכות פתרונות מתקדמים ויעילים דוגמת פרגולות אלומיניום איכותיות ופורצות דרך, פרגולה למרפסת יכולה לספק סגירה מלא או חלקית לשטח המרפסת, וכך לסייע להפוך שטח זה לחלק מהבית לכל דבר ועניין. כאשר מדובר במשפחה המתגוררת בבית או דירה אשר קטנים מדי למידותיה ולמספר הנפשות, סגירה של מרפסת או אפילו חצי מהמרפסת, יכולה להוות תוספת מבורכת ומשמעותית לשטח הכולל של הבית.
הדבר נכון גם לדירות קטנות או בתים קטנים בהם מתגוררים יחידים או זוגות – פרגולה למרפסת מאפשרת ליצור שטח אחסון נוסף, למשל, או לחילופין להפוך את המרפסת לסוג של סלון או חדר אירוח.

במקרים בהם מעוניינים לסגור ולמגן את המרפסת לחלוטין, ניתן ללכת על סגירת חורף של ממש, הכוללת סגירה כוללת של השטח והפיכתו לחדר לכל דבר ועניין. על גבי הקונסטרוקציה של פרגולת האלומיניום ניתן להוסיף סגירה נוספת, וכך להשמיש את המרפסת כחדר נוסף בבית. הפתרון המושלם למצוקת הדיור ממנה סובלים רבים בישראל כיום…

הלהב 15 חולון