לעצב את הבית באופן המודע לסביבה בה הוא נמצא

פרגולה למרפסת

האופן בו אנו מעצבים, מתכננים ומאבזרים את הבית או הדירה בהם אנו מתגוררים אינו עניין טריוויאלי כלל וכלל. לא בכדי נוצרו תחומים ענפי פעילות וידע דוגמת עיצוב פנים, אדריכלות וכו'. ישנם אינספור דברים קטנים או גדולים שאנחנו יכולים לעשות בבנייה והעיצוב של הבית אשר יעניקו למרחב המחייה שלנו תכונות כאלו או אחרות, ובכך ישפיעו ישירות על חיי היומיום של כל בני המשפחה. אחת התובנות המתגבשת ומתחזקת בקרב אדריכלים ומעצבים בשנים האחרונות היא כי מודעות סביבתית גבוהה בעת תכנון ובניית/שיפוץ הבית היא סוג רצוי וחשוב ביותר של מודעות, כזו אשר הכרחית על מנת לייצר סביבת מגורים אשר "מתקשרת" (או "מתכתבת"…) עם סביבתה, ובכך מתאפיינת במספר יתרונות הנחשבים לבעלי ערך רב בתקופה בה אנו חיים.

השימוש או ההגנה מאור השמש הטבעי – מה לנו יש לתרום בעיצוב סביבתי של הבית

עיצוב או בנייה תוך דגש על מודעות סביבתית חזקה ניתן להשיג במספר דרכים שונות, את חלקן ננסה לציין כאן בהמשך. נתחיל עם האלמנטים הפשוטים והמתבקשים הרלבנטיים עבורנו כאן ב"סקיירופ", אלמנטים בהם אנו יכולים לתרום לכל מי שמבקש לבנות ולעצב את ביתו באופן המתחשב בתנאים הסביבתיים ומנסה להשתלב עימם יחד.

דוגמה ראשונה ומתבקשת לכך היא הסקיילייט כמובן – באמצעות התקנת חלון גג אנו מאפשרים לכניסה רציפה ויומיומית של אור שמש טבעי, מה שמשפיע משמעותית הן על רמת האור הטבעי הקיים בבית לאורך כל שעות היום והן על המרחב הפנימי אשר (מילולית) זה עתה נפער בו פתח לשמיים וכעת השמיים הכחולים מהווים חלק מהנוף, הנשקף מפנים הבית.  אנשי מקצוע מהתחום טוענים כי אחת הסיבות לפופולאריות הרבה של גגות זכוכית במדינות כמו ישראל (המתאפיינות בימים שטופי שמש רבים ביותר) היא בדיוק זו – היכולת לקשר את פנים הבית ישירות לסביבה החיצונית, הן מבחינת ההרגשה המתקבלת והן מבחינת הכנסה של אוויר ושל אור שמש טבעי ישירות לפנים המבנה.

להשמיש את החצר או המרפסת לישיבה נינוחה לאורך כל השנה

כמובן שדוגמה שנייה ומתבקשת לא פחות היא זו של פרגולות אלומיניום, אשר גם כן הפכו פופולאריות ונפוצות ביותר בישראל במהלך השנים האחרונות. במובנים רבים, פרגולה למרפסת, וספציפית פרגולת אלומיניום, מהווה את הפתרון האולטימטיבי בכל הנוגע להשמשה של שטח החוץ שיש לנו בבית – המרפסת, החצר או הגינה עצמה.  רמות האיכות והעמידות של פרגולות אלומיניום מציבות סטנדרט חדש בכל הנוגע לפתרונות הצללה וקירוי חוץ אשר צפויים להמשיך ולשמש אותנו לאורך שנים ארוכות קדימה, עומדים בכל תנאי מזג האוויר השונים וכו'.

במקרים רבים פרגולות אלומיניום משמשות גם על מנת להשמיש חלק מהמרפסת או הגינה לשהייה לאורך כל ימות השנה, באמצעות מה שמכונה כאן באתר – סגירת חורף. סגירות חורף מאפשרות להשתמש בשטח המקורה כעת על ידי פרגולת אלומיניום גם בימים הגשומים והסוערים ביותר של החורף, על ידי סגירות צדדיות של קירות הפרגולה ויצירת חדר חדש לכל דבר ועניין, חדר אותו ניתן לפתוח, להסיר ולפרק בכל רגע נתון, ופרגולת האלומיניום משמשת כבסיס ומסגרת עבורו.

בנוסף לדוגמאות הללו ניתן לחשוב על דרכים רבות נוספות לעצב ולתכנן את הבית באופן אשר "יתקשר" בצורה טובה עם הסביבה החיצונית, או לפחות תוך שמירה על מודעות סביבתית גבוהה, על כל המשתמע מכך. החל מסוג מערכת האנרגיה שאנחנו מתקינים בבית ותצרוכת החשמל המאפיינת אותה ועד למערכת טיפול במים אפורים המגיעים מהמקלחת והכיור – רבות ביותר האפשרויות בדרך לבנייה ועיצוב של בית המתאפיין במודעות ורגישות סביבתית מוגברת.

הלהב 15 חולון