מה כולל מחיר פרגולת אלומיניום ואילו הוצאות נוספות כדאי לקחת בחשבון?

פרגולה למרפסת שמש

מה בדיוק כולל המחיר המופיע בתחתית הצעת המחיר שאנחנו מקבלים עבור פרגולת אלומיניום כיום? האם מה שהמחיר כולל מספיק? האם נידרש להוצאות נוספות מעבר למחיר זה?

פתרונות הצללה מהווים חלק מהחצרות והגינות של בתים רבים בישראל, כמו גם מהמרפסות של לא מעט דירות. בשנים האחרונות גוברת המגמה של פנייה לפרגולות אלומיניום, אשר האיכויות השונות שלהם הופכות אותן לפתרון ההצללה האטרקטיבי ביותר כיום. אך מה בנוגע לסוגיית המחיר? האם מדובר בפתרון הצללה יחסית יקר או זול? על מה חשוב לחשוב מבעוד מועד מלבד לפרגולה עצמה על מנת שנוכל לתכנן את ההוצאות שלנו על פתרון ההצללה החדש ועל האזור בו הוא ממוקם בבית?

פתרון הצללה משתלם ביחס למה שהוא מציע – פרגולת אלומיניום

נתחיל דווקא במחיר של פרגולות אלומיניום ביחס לפתרונות הצללה אחרים ומתחרים, וספציפית פרגולות עץ – הסוג שהיה הנפוץ ביותר בעולם פתרונות ההצללה עד לכניסתן של פרגולות האלומיניום לשוק. ובכן, פרגולות אלומיניום לרוב יהיו יקרות יותר מאשר פרגולות עץ, בין היתר מפני שעלות חומרי הגלם גבוהה יותר. אך חשוב להבין כי המחיר הנומינאלי לבדו של פתרון ההצללה אינו מהווה אינדיקציה טובה – פרגולת אלומיניום עשויה להיות יקרה יותר, אך גם אפקטיבית וארוכת טווח הרבה יותר. כלומר, הלקוח גם מקבל יותר בעבור כספו וגם אינו נדרש להוצאות שוטפות לאורך זמן, דוגמת הוצאות תחזוקה שנתית וחידוש, הנדרשות במקרה של פרגולת עץ.

לכן, מהוות פרגולות אלומיניום פתרון הצללה משתלם ביותר ביחס למה שהן מציעות. חשוב לזכור כי מדובר בקונסטרוקציה חזקה ויציבה מאין כמוה, בפרגולה אשר עמידה לחלוטין בפני פגעי מזג האוויר השונים אשר תמיד ישחיתו פתרונות הצללה מסוגים אחרים במוקדם או במאוחר, ובפתרון הצללה יציב, עמיד ואסתטי אשר ישרת אותנו נאמנה למשך שנים ארוכות קדימה.

עיצוב , תכנון, ייעוץ, התקנה ואחריות מלאה – מה כולל מחיר פרגולת אלומיניום?

אם כן, מה בעצם כוללת הצעת מחיר עבור פרגולת אלומיניום? יש כמובן לסייג ולציין כי לא בהכרח כל מקום שנותן לכם הצעת מחיר עבור פרגולת אלומיניום יכלול בהצעה שלו את אותם הדברים בדיוק, אך כן קיים סטנדרט כללי ואחיד יחסית על פיו עובדים בענף זה. בכל מקרה, חשוב לבדוק ולוודא בעצמכם, לקרוא בעיון את הצעת המחיר ובמידה ואתם נשארים עם שאלות פתוחות – לא לחשוש ולהציף אותן מיד. אל תסגרו עסקה לפני שאתם מבינים בדיוק מה כולל המחיר שאתם מסכימים לשלם, ומה לא.

מחיר פרגולת אלומיניום לרוב יכלול את השלבים המקדימים, אלו של תכנון ועיצוב הפרגולה הייעודית המתאימה בדיוק עבור המרפסת או החצר שלכם. תכנון זה צריך להיעשות בצורה מקצועית ולקחת בחשבון פרמטרים שונים אשר רובנו איננו מודעים אליהם כל כך.

מלבד לייעוץ ולתכנון הפרגולה המתאימה ביותר עבורכם (בשיתוף עם הלקוח, כמובן, ובאישורו…), כולל המחיר כמובן את החומרים המרכיבים את הפרגולה (נדרשים חומרים איכותיים על מנת להבטיח פרגולת אלומיניום ברמה גבוהה), את עבודת ההתקנה המלאה וכמובן – אחריות. חברות שונות עשויות להציע אחריות למשך פרקי זמן שונים, אך במקרה של פרגולת אלומיניום ניתן לצפות לקבל אחריות מלאה למשך כמה שנים טובות קדימה, ולא רק לחצי שנה או שנה. מכיוון שהרעיון העיקרי מאחורי פרגולות אלומיניום הוא כי הן עמידות וחזקות יותר, ולכן אמורות להחזיק מעמד זמן רב יחסית, הן הלקוח והן החברה עצמה מצפים לראות את הפרגולה עומדת איתנה וללא הפרעה לאורך זמן. במידה ומשהו משתבש ומצריך תיקון – זה יהיה כלול לרוב תחת האחריות המלאה, אך חשוב לברר ולהבהיר גם נקודה זו (מה בדיוק כוללת האחריות ולאיזה פרק זמן).

הוצאות נלוות אפשריות שונות

כאשר מחליטים להוציא סכום כסף זה או אחר על פרגולת אלומיניום חדשה לבית או למשרד, אנחנו רוצים לדעת כמה בדיוק כל הסיפור יעלה לנו וספציפית – האם ישנן הוצאות נוספות, מלבד לאלו הכלולות בהצעת המחיר, להן נידרש?

ובכן, כל מקרה לגופו. הוצאה נוספת אפשרית אליה כדאי לשים לב, היא הכנת השטח. במידה ושטח הגינה או החצר אינו פנוי, נקי או מפולס כהלכה, ייתכן כי יהיה צורך בעבודה מקדימה על מנת להכין את השטח, וזו עשויה לגרור עלות מסוימת במידה ואינכם מעוניינים לעשות זאת בעצמכם. בהקשר זה מומלץ להתייעץ עם אנשי המקצוע המכינים עבורכם את הצעת המחיר ולברר איתם בדיוק האם הצעה זו כוללת גם את הכנת השטח, כך שמכם לא נדרשת יותר כל הכנה. במידה והכנת השטח אינה כלולה בהצעת המחיר, תוכלו לנסות לעשות זאת בעצמכם או לשכור אנשי מקצוע שיעשו זאת עבורכם. במקרים מסוימים החברה המתקינה את פרגולת האלומיניום עצמה תוכל לעשות גם את העבודה המקדימה, אך זהו כאמור נושא שצריך לברר ולהבהיר בין הלקוח לחברה, עוד בשלב הצעת המחיר.

מלבד להכנה של השטח, הקודמת להתקנת פרגולת האלומיניום כמובן, ייתכן ותרצו כמה דברים נוספים לאחר שהפרגולה תהיה גמורה ועומדת, אשר עשויים לעלות לכם סכום נוסף כלשהו. למשל, רבים בוחרים להפוך את הפרגולה שלהם לפרגולת אלומיניום חשמלית, או להוסיף סגירת חורף שתתלבש על הפרגולה, לקראת העונה הגשומה. מקרים אלו כמובן יהיו כרוכים בתוספת תשלום, אך גם כאן כדאי לחשוב על התוספות הפוטנציאליות האלו מבעוד מועד, שכן אם תרצו להכניס אותן מלכתחילה להצעת המחיר ייתכן וזה יהיה יותר משתלם עבורכם.

לסיכום, הצעת מחיר לפרגולת אלומיניום כוללת לרוב את כל מה שאתם צריכים, אך חשוב לוודא ולהבהיר בדיוק מה נכלל בה (לוודא כי אתם מבינים זאת בדיוק), ולהכניס לחישוב הכולל שלכם הוצאות אפשריות נוספות בהן אולי תהיו מעוניינים.

לכל סוגי הפרגולות שלנו לחצו כאן על לינק זה

הלהב 15 חולון