סוכך למרפסת – מרחיב את הבית בפועל

פרגולה לחצר

באינספור בתים ובעיקר בדירות הממוקמות בבנייני מגורים ניתן למצוא סוככים מסוג זה או אחר. בבתים רבים פופולארי כיום להתקין סוככי מסך, כאלו הנשלטים באמצעות מנוע חשמלי קטן ותוחמים את המרפסת מכיוונים שונים במטרה לבודדה וליצור בה מרחב המוסתר הן מהשמש והן ממבטיהם של שכנים ועוברי אורח. אך סוג הסוכך הנפוץ ביותר כיום הוא ככל הנראה סוכך "רגיל" למרפסת – סוכך הבא להגן על שטח המרפסת מפני השמש היוקדת, וניתן לרוב לפרישה וקיפול מהירים ונוחים. מה הופך את הסוכך למרפסת לרכיב נפוץ כל כך בבתי דירות ובתים פרטיים כיום וכיצד סוכך טוב ואיכותי יכול להרחיב בפועל את אזור המחייה ואת השטח הכולל של הבית שלנו?

נותן מענה טוב לצורך מהותי במדינה חמה כמו ישראל – סוכך למרפסת

הסיבה הראשונה והעיקרית לפופולאריות הרבה והתפוצה הרחבה כיום של סוככים למרפסת בארץ, היא פשוטה מאוד – מדובר באביזר אשר נותן מענה מצוין לצורך מהותי ביותר המשותף לרובם המכריע של הבתים והדירות בישראל, צורך אשר אינו נענה בצורה טובה בדירות רבות – הכוונה היא לצורך להגנה מפני השמש היוקדת המאפיינת את ישראל במשך הרבה מאוד ימים לאורך השנה. ישראל היא מדינה לוהטת עם שמש חזקה ביותר בחודשי הקיץ והאביב, ואלו הן עונות ארוכות ומתמשכות בישראל. אפילו באמצע החורף לא נדיר במיוחד לקבל כאן ימי שמש חמימים יחסית, כך שהצורך בהגנה טובה מפני השמש אינו נעלם כשנגמר הקיץ (למרות שהופך להיות פחות מסוכן ואקוטי).

סוכך טוב למרפסת מאפשר לנו כאמור לשהות בה גם בשיאו של הקיץ, וליהנות מהגנה מלאה וטובה מפני השמש. גם בנוגע לכניסה של אור וחום עודף לדירה או לבית מכיוון המרפסת, מהווה סוכך למרפסת פתרון מתבקש – הורדה דראסטית של כמות הקרינה והחום המגיעים למרפסת עצמה מוריד כמובן גם את כמות הקרינה והחום הנכנסים אל הדירה עצמה.

להשמיש חלק נוסף בדירה – קריטי במדינה קטנה, צפופה ויקרה

מתן המענה על צורך מהותי זה של הגנה פשוטה מפני השמש היוקדת מצטרף אל הרצון להשמיש חלקים רבים ככל הניתן מהדירה שלנו. זו נקודה חשובה במיוחד בישראל של 2019 – מדובר במדינה קטנה, צפופה ויקרה ביותר בכל הנוגע לעלות הדיור. לכן, כאשר שוכרים או רוכשים דירה מסוימת, נרצה להשמיש ולנצל באופן הטוב ביותר כל מטר רבוע ממנה. בדירות רבות, כאמור, המרפסת אינה ממש שמישה וזמינה עבורנו לאורך חלקים רבים מהשנה. לאורך חודשים ארוכים השמש קופחת על ראשנו עד לשעות הערב, כך ששימוש במרפסת במהלך היום אינו ממש בא בחשבון. סוכך למרפסת פותר זאת במידה רבה – עם סוכך המספק הגנה נאותה ניתן להשתמש במרפסת כולה לאורך כל שעות היום – פלוס משמעותי עבור כל מי שזקוק לעוד כמה מטרים רבועים שמישים בדירה בה הוא מתגורר…

הלהב 15 חולון