פרגולה חשמלית – במה מדובר ומהם היתרונות?

פרגולה חשמלית דגם סקיירוף

פרגולות לגינה ולמרפסת הן כיום פתרון הצללה נפוץ ופופולארי ביותר בישראל, כאשר פרגולות אלומיניום הן שם הדבר בתחום בשנים האחרונות, בזכות התאמתן האופטימאלית לתנאי האקלים הישראלי. בתוך העולם של פתרונות הצללה ופרגולות אלומיניום ניתן למצוא סוגים שונים של פרגולות, כולל מה שנקרא – פרגולה חשמלית. במה בדיוק מדובר ומהם היתרונות של סוג זה של פרגולה?

מהי פרגולה חשמלית?

עבור מי שלא נתקל מעולם בביטוי זה, "פרגולה חשמלית" היא פרגולת אלומיניום רגילה אשר מצוידת בנוסף גם במנוע חשמלי קטן. המנוע שולט על שלבי הפרגולה – הפתיחה והסגירה של החלק העליון של הפרגולה, המסתיר לאורך מרבית היום את השמש. על המנוע ניתן לשלוט באמצעות שלט קטן ונוח, וכך לקבוע בלחיצת כפתור את זווית שלבי הפרגולה ועד כמה הם יהיו סגורים או פתוחים. זאת בניגוד כמובן לפרגולות סטנדרטיות אשר לרוב נייחות לחלוטין, וכוללות מצב אחד בלבד של סגירה.

פרגולות חשמליות הופכות פופולאריות בארץ בשנים האחרונות, מסיבות מובנות – פרגולות למרפסת או לגינה אמורות בראש ובראשונה לספק לנו הגנה ישירה וטובה מפני השמש. מאחר והשמש נעה בשמיים במהלך היום (כמו גם לאורך השנה), הזווית ממנה מגיעות קרניה אינה קבועה. פרגולה קבועה הכוללת זווית פתיחה אחת של השלבים העליונים לא יכולה בדרך כלל לספק הצללה יעילה תמיד, בכל שעות היממה ולאורך כל עונות השנה. פרגולה חשמלית, לעומת זאת, מאפשרת להתאים את כיוון וזווית הפתיחה כרצוננו, וכך לקבל הצללה אופטימאלית לאורך זמן. כשהשמש מתקדמת בשמיים, פשוט משנים מעט את שלבי הפרגולה ומקבלים שוב צל.

לחילופין, במקרים רבים מעוניינים דווקא לפתוח את השלבים ולקבל מעט יותר שמש ישירה. החורף הישראלי, לדוגמה, מלא בימים שמשיים אך קרירים. בימים שכאלו ייתכן בהחלט כי נעדיף לפתוח של שלבי הפרגולה ולקבל מעט שמש חמימה ונעימה. גם כאן, מדובר ביתרון משמעותי המתאפשר בפרגולה חשמלית, אך לא במרבית הסוגים האחרים של  פרגולות לגינה או למרפסת.

מה חשוב לוודא בעת רכישת פרגולה חשמלית?

במידה ומתעניינים ומעוניינים בפרגולה חשמלית, חשוב מאוד לדאוג לרכוש אותה מחברה מקצועית בלבד, כזו המתמחה בפרגולות אלומיניום ומחזיקה בניסיון רב גם בבנייה של פרגולות חשמליות. ככל שמדובר בחברה מקצועית ומנוסה יותר בתחום, כך ניתן להיות בטוחים יותר כי הפרגולה שתקבלו אכן תהיה מקצועית ומוצלחת, כי לא יהיו בעיות עם המנוע החשמלי וגם במידה ותצוץ בעיה מסוימת – היא תטופל במהרה ובמקצועיות. בסך הכל מדובר במנועים חשמליים קטנים, פשוטים ואמינים. אין סיבה שמשהו ישתבש, בטח לא אם את ההתקנה עשתה חברה מקצועית ומנוסה…

לכן, מומלץ לחפש מראש אחר חברה מנוסה וותיקה בתחום הפרגולות ופתרונות ההצללה, ולבקש לראות עבודות קודמות ובפרט עבודות הכוללות פרגולה חשמלית. אין חכם כבעל ניסיון, ותובנה זו מקבלת משנה תוקף כאשר מדובר בפרגולות אלומיניום בכלל, ובפרגולה חשמלית בפרט.

 

הלהב 15 חולון