פרגולות אלומיניום כפתרונות הצללה לחורף

פרגולה

המושג "פתרונות הצללה" מתקשר אסוציאטיבית עבור רובנו (באופן מובן) לעונת הקיץ ולהגנה מפני קרינת השמש, וזוהי אכן הפונקציה הראשונה והעיקרית של מרבית פתרונות ההצללה, במיוחד במדינה כמו ישראל בה רבים ימי השמש והחום על ימי הגשם והקור. עם זאת, לפחות חלק מפתרונות ההצללה המתקדמים של ימינו מספקים מענה לא רק לצורך בהגנה מפני השמש במהלך הקיץ, אלא גם להגנה הנדרשת במהלך חודשי החורף הקרים וגשומים. פרגולת אלומיניום מהווה מבחינות רבות את פתרון ההצללה האולטימטיבי לכל אורך השנה.

אפשרות להגנה מלאה גם מפני גשם וקור – פרגולת אלומיניום חשמלית

על פי רוב אנו רגילים לראות בעיקר פרגולות פתוחות למחצה, בהן החלק העליון מספק אמנם הצללה אך אינו סגור לחלוטין, בין היתר על מנת לאפשר מעבר של אוויר וכניסה מסוימת של אור לאורך חלק משעות היום.

בשנים האחרונות עולה משמעותית הביקוש גם לסוג אחר של פרגולות, כאלו אשר יכולות לספק הגנה עילית מלאה ואטומה, כך שגם כשיורד גשם לא ייכנסו מים והשטח המוצלל יישאר מוגן ויבש. סוג מרכזי של פתרון הצללה המתאפיין בתכונה זו הוא פרגולה חשמלית – הכוונה היא לפרגולת אלומיניום אשר השלבים שבחלקה העליון (גג הפרגולה) ניתנים לפתיחה וסגירה מלאה באמצעות מנוע חשמלי קטן. פרגולות אלו בנויות כך שהשלבים יודעים להיסגר ממש עד הסוף, כך שבעצם נוצרת תקרה לכל דבר ועניין אשר אינה מאפשרת חדירה של מי הגשמים.

בנוסף לסגירה העילית האטומה של פרגולה חשמלית ניתן להרכיב על פרגולת האלומיניום גם סגירת חורף, אשר תהפוך את שטח הפרגולה לחדר לכל דבר ועניין, המספק הגנה מלאה מפני גשם וגם מפני קור (ניתן לחמם את השטח הפנימי של הפרגולה בדיוק כמו שמחממים כל חדר אחר…). בכך, הופכות פרגולות אלומיניום גם לפתרונות הצללה יעילים במיוחד עבור החורף, ולא רק עבור הקיץ וההגנה מפני השמש. במיוחד מאחר והחורף בארץ אינו ארוך או קר במיוחד, השימוש באזור הפרגולה לכל אורך השנה נראה קורץ ומתבקש במיוחד. מי שהולך על פרגולה מסוג זה בחצר ביתו בעצם מרוויח פתרון הצללה/קירוי יעיל לאורך השנה כולה.

אלומיניום כחומר גלם מתאים יותר עבור פתרון הצללה והגנה (גם) לעונת החורף

השימוש בפרגולות אלומיניום, ובפרט בפתרונות ייעודיים כמו פרגולה חשמלית וסגירת חורף, לצורך הגנה מפני מפגעי החורף ולא רק מפני קרינת השמש בקיץ, מתאפשר בראש ובראשונה בזכות תכונותיו הייחודיות והבולטות של האלומיניום כחומר גלם. בניגוד לחומרי גלם מהם מכינים פתרונות הצללה מסוגים אחרים (דוגמת עץ, בדים ורשתות מסוגים שונים וכד'), האלומיניום מתאפיין בתכונות טבעיות אשר מאפשרות לו להתמודד בצורה טובה הרבה יותר עם כל סוגי מפגעי מזג האוויר, ביניהם גם אלו האופייניים יותר לחורף דוגמת משקעים ורטיבות, רמות גבוהות של לחות באוויר, טמפרטורות נמוכות יחסית ועוד. אלומיניום היא מתכת אשר עמידה לחלוטין בפני החלדה וקורוזיה, בניגוד לעץ היא אינה מתנפחת כתוצאה מספיגה של מים לאורך זמן או נשחקת כתוצאה מקרינת שמש חזקה ומתמשכת והחוזק המבני של קונסטרוקציות מבוססות אלומיניום מבטיח כי גם הסופות והרוחות החזקות ביותר לא יסכנו את יציבות הפרגולה.

מבחינות רבות, אם כן, אלומיניום הוא חומר גלם מצוין עבור פתרונות הצללה לקיץ ולחורף גם יחד, ופרגולות אלומיניום מהוות פתרונות הצללה מושלמים עבור כל עונות השנה

הלהב 15 חולון