פרגולות למרפסת ולחצר

פרגולה למרפסת

פרגולה לגינה או למרפסת היא פתרון ההצללה הנפוץ והמומלץ ביותר לרכישה כיום, ממגוון סיבות שונות. כאשר משקיעים ורוכשים פתרון הצללה איכותי לחצר הבית או למרפסת הדירה, נרצה לקחת בחשבון שיקולים שונים הרלבנטיים לטווח הארוך, הן על מנת שלא נצטרך לחזור ולהשקיע עוד פעם בהצללה בעתיד והן כדי שלא נדרש ליותר מדי התעסקות, השקעה וכאב ראש בכל הנוגע לתחזוקה השוטפת של הפרגולה. מהם השיקולים הספציפיים בהם כדאי להתחשב עוד כשמתכננים ומזמינים את פתרון ההצללה לבית?

עמידות לאורך זמן

אולי הנקודה החשובה ביותר בכל הנוגע להזמנת פרגולה למרפסת או לגינה היא העמידות של הפרגולה עצמה, וחומרי הגלם מהם היא עשויה, לטווח הארוך. לכן סוג פתרונות ההצללה הדומיננטי ביותר בשוק כיום הוא פרגולות אלומיניום. במקרה של פרגולת אלומיניום מדובר בפתרון הצללה העשוי מחומר הגלם העמיד והמתאים ביותר עבור מטרה זו. אלומיניום אינו מושפע מתנאי האקלים ומזג האוויר כמו חומרי גלם נפוצים אחרים, ובפרט עץ. אלומיניום היא מתכת חזקה ועמידה, גם (ובמיוחד) בפני רטיבות, מליחות וקרינת UV ישירה, מה שהופך אותה למועמדת האידיאלית כחומר גלם לפתרון הצללה. ואכן, פרגולת אלומיניום היא פתרון ההצללה העמיד והמוצלח ביותר לטווח הקצר והארוך גם יחד. היא מחזיקה מעמד בצורה מושלמת ושומרת על הצורה והמראה החיצוני שלה גם לאחר חשיפה ממושכת לפגעי מזג האוויר.

תחזוקה שוטפת

כאשר מתכננים ומזמינים פתרון הצללה כמו פרגולה לחצר או למרפסת הבית, חשוב לקחת בחשבון גם את התחזוקה השוטפת שתידרש על מנת לשמור על אותה פרגולה במצב טוב, הן מבחינה אסתטית והן מבחינה מבנית ותפקודית. גם מבחינה זו פרגולת אלומיניום היא הפתרון המתבקש והמומלץ ביותר. אין כל צורך בתחזוקה שוטפת במקרה של פרגולות אלומיניום, לא מדי שנה ולא בטווח הארוך יותר. זאת בניגוד לפתרונות הצללה רבים אחרים אשר כן מצריכים תחזוקה שוטפת – פרגולות מעץ מצריכות שיוף וצביעה מחדש מדי כמה שנים ספורות, רשתות צל למיניהן נוטות להיקרע ולהישחק במהירות יחסית ומצריכות החלפות וחיזוקים וכיוצ"ב.

אספקת הצללה נוחה ומתאימה לאורך כל השנה

נקודה חשוב נוספת שכדאי לקחת בחשבון היא היקף ההצללה שנקבל מהפרגולה לאורך שעות היום, ולאורך עונות השנה. במיוחד במדינה כמו ישראל, הנהנית מימי שמש רבים גם בעונות הסתיו והחורף, חשוב שפתרון ההצללה יספק לנו צל טוב ומקיף לכל אורך השנה, ולא רק בעונת הקיץ. פתרון טוב לכך הוא פרגולה חשמלית – פרגולת אלומיניום אשר שלביה העליונים ניתנים לפתיחה וסגירה חלקית ומלאה באמצעות מנוע חשמלי קטן. כך, ניתן לוודא כי זווית השלבים היא כזו החוסמת את השמש הישירה לכל אורך השנה, גם כשמסלול השמש דרומי יותר או פחות, בהתאם לעונה בשנה. כך נבטיח את השימוש המקיף והיעיל ביותר בפרגולה לכל אורך השנה, ולמשך שנים קדימה.

הלהב 15 חולון