פרגולת אלומיניום חשמלית – לא רק עבור האלפיון העליון

פרגולת HORIZON

תחום עיצוב החוץ הוא אחד התחומים בהם מעניין תמיד לבחון את בתי העשירים והאמידים ביותר בארץ ובעולם, לראות במה הם השקיעו את כספם בכל הנוגע לגינת ביתם, אילו חידושים קיימים כיום בתחום ומהי המילה האחרונה בתחום האדריכלות ועיצוב החוץ. אחד האלמנטים הנוכחים כמעט בכל גינה, ובפרט בגינות של בתים גדולים ויקרים יחסית, הוא פתרון הצללה זה או אחר. הן לצד בריכת השחייה והן לפינת הישיבה במרפסת – תמיד ניתן למצוא בבתים שכאלו פתרונות הצללה גדולים ומפוארים ולהתרשם מרמת האיכות והיעילות שלהם. הצצה מהירה בבתים הגדולים והמפוארים ביותר בארץ כיום מראה כי פתרון ההצללה המועדף על עשירי ישראל הוא במידה רבה פרגולות אלומיניום, וספציפית פרגולת אלומיניום חשמלית. מה הופך את פרגולות האלומיניום בכלל, ואת הפרגולות החשמליות בפרט, לפופולאריות כל כך בקרב עשירי הארץ והעולם והאם הן מתאימות גם למי שאינו יכול או מעוניין להוציא סכומי עתק על עיצוב גינתו?

פתרון ההצללה האיכותי והנוח ביותר

הסיבות המרכזיות לפופולאריות הרבה של פרגולות אלומיניום קרב עשירי ישראל והעולם הן אותן סיבות אשר הופכות אותן למבוקשות ופופולאריות כל כך גם בקרב הציבור הרחב.

בראש ובראשונה, מדובר בפתרון הצללה העמיד והאמין ביותר לאורך זמן – אלומיניום היא מתכת אשר אינה מחלידה ואינה מושפעת במיוחד משמש ישירה, מלחות מצטברת, ממשקעים מסוגים אלו ואחרים, מהלחות שבאוויר או מיתר השפעות מזג האוויר. כאשר מדובר בפתרון הצללה – קונסטרוקציה חזקה שממוקמת בחוץ ואמורה להגן על היושבים תחתיה מהשמש, עמידות בפני מפגעי מזג האוויר היא חשובה ביותר ואף קריטית. פרגולות אלומיניום מחזיקות מעמד וגם שומרות על המראה הראשוני שלהן לאורך שנים רבות וארוכות, מה שמהווה יתרון משמעותי על פני פרגולות עץ, למשל, אשר לאחר כמה שנים נשחקות ונדרשות לשיפוץ מסוג זה או אחר (שיוף, צביעה מחודשת בצבע או בשמן מיוחד וכד'). כך, במקרה של פרגולת אלומיניום מתקבל גם חיסכון בצורך בתחזוקה שוטפת לאורך זמן ושנים רבות קדימה.

יתרון נוסף הוא כי מדובר בחומר חזק ביותר, כך שהפרגולה עצמה מתאפיינת בחוזק מבני משמעותי. מאחר ומדובר כאמור בקונסטרוקציה אשר חשופה כל הזמן לרוחות והשפעות נוספות, חשוב כי יהיה מדובר בחומר חזק ואיתן, אשר יכול לעמוד גם בפני סערות חורף בצורה טובה ולא מציב סכנה להתמוטטות באף מצב.

העובדה כי מדובר בפרגולה חשמלית הופכת את פתרון הצללה הזה לנוח ויעיל במיוחד – פרגולת אלומיניום חשמלית היא פרגולה אשר שלביה העליונים ניתנים לפתיחה וסגירה מלאה או חלקית באמצעות לחיצת כפתור, בזכות מנוע חשמלי קטן בו מצוידת הפרגולה אשר מניע את השלבים. זה ללא ספק מהווה שדרוג משמעותי לכל פרגולה – האפשרות לשלוט על השלבים מאפשרת להכניס כמה אור שמש שרוצים בכל שלב של היום, לחסום את הפרגולה לחלוטין (ואז גם ליצור גג של ממש אשר יכול להגן מפני גשם) או לדאוג שהיא מאפשרת לשמש לחדור לאורך כל שעות היום (להזיז את השלבים בהתאם לתזוזת השמש בשמיים…).

ולבסוף, כמובן שגם המאפיינים האסתטיים של פרגולות אלומיניום הופכים אותן לפופולאריות בקרב העשירון והאלפיון העליון (אך לא רק) – פתרונות הצללה ממתכת וספציפית מאלומיניום הפכו נפוצים ביותר בשנים האחרונות בעולם כולו, ומבחינות רבות מדובר באחד המאפיינים המובהקים והבולטים ביותר של צורת עיצוב החוץ החדשה הנהוגה כיום בעולם. האלומיניום היא מתכת חלקה ואסתטית בעלת מראה נקי ופשוט. בנוסף, ניתן להזמין כמובן פרגולות אלומיניום גדולות ומגוונות, בעלות מאפיינים נוספים שונים ועיצובים מסקרנים, ולא להסתפק בצורות הסטנדרטיות המוצעות בכל קטלוג פתרונות הצללה חדש.

לא לעשירים בלבד – פרגולות אלומיניום במחיר אטרקטיבי

לאחר שהבנו את המאפיינים והיתרונות השונים אשר הופכים את פרגולות האלומיניום פתרון ההצללה הפופולארי ביותר והמועדף על ידי עשירי הארץ והעולם, העשירונים והאלפיונים העליונים וכו', עולה השאלה – האם כמו מוצרי מותרות שונים אותם רוכשים לרוב אנשים עשירים, גם פרגולות אלומיניום חשמליות הן נחלתם של העשירים בלבד?

התשובה החד משמעית היא – לא! פרגולות אלומיניום נמכרות כיום בהמוניהן בקרב אוכלוסיות רחבות ומגוונות, וממש לא רק בקרב העשירונים והאלפיונים האמידים יותר באוכלוסייה. כיום, ניתן למצוא פרגולות אלומיניום במחיר אטרקטיבי ביותר, כזה שכל משפחה יכולה להרשות לעצמה, במיוחד אם לוקחים בחשבון את חישוב העלויות ארוך הטווח – פתרון הצללה דוגמת פרגולה אמור לשרת אותנו לאורך שנים ארוכות, לפחות עשור או שניים וברובם המכריע של המקרים גם יותר. פרגולה למרפסת היא דבר לו זקוקים היום, בעוד שנה ובעוד עשרים שנים, בין אם אנחנו נתגורר עדיין באותו הבית ובין אם נמכור אותו יחד עם הפרגולה. כפי שהזכרנו, במקרה של מרבית האלטרנטיבות (דוגמת האלטרנטיבה הנפוצה מכולן – פרגולת עץ), נדרש פתרון ההצללה לתחזוקה שוטפת מדי שנה או שנתיים, אשר עלולה להיות כרוכה בלא מעט עבודה ו/או תשלום לאנשי מקצוע שיעשו זאת עבורנו (הפתרון הריאלי יותר מבחינת מרבית האנשים העובדים והעסוקים…). במקרה של פרגולת אלומיניום אין כאמור צורך בתחזוקה שוטפת לאורך השנים, מה שהופך את מחירה לאטרקטיבי עוד יותר כיום, בהתחשבות בהוצאות השנתיות הצפויות לנו בשנים הקרובות.

הלהב 15 חולון