פרגולת אלומיניום ככלי להגדלת שטח המחייה בבית

פרגולה למרפסת שמש

אנשים רבים תופסים פרגולות ופתרונות הצללה ביתיים נוספים כפתרונות אסתטיים בעיקרם ושימושיים במידה מוגבלת. אמנם פרגולה ממוצעת מספקת צל בחלק משעות היום, אך היא אינה נותנת הרבה מעבר לכך, אינה מתאימה לכל עונות השנה ולכל שעות היום בהן מגיעה השמש מזוויות שונות וכו'. במקרה של פרגולות אלומיניום מדובר במוצר שונה לחלוטין – פרגולת אלומיניום נבדלת מפרגולות אחרות במספר מאפיינים מרכזיים ומהותיים, ומספקת לבית מספר יתרונות מהותיים אשר אינם בהכרח מתקבלים מפתרונות הצללה אחרים. במובנים רבים, פרגולת אלומיניום מהווה הרחבה מסוימת של שטח הבית בכל שהיא מספקת מרחב נוסף המוגן מפני פגעי מזג האוויר, מרחב בו ניתן להשתמש כאילו היה חדר נוסף בתוך הבית. במה נבדלת כל כך פרגולת אלומיניום מפרגולות אחרות ומדוע ניתן לראות ולהשתמש בה בתור חדר נוסף של הבית?

הגנה מלאה מהאלמנטים ומגוון מצבים שונים בפרגולת אלומיניום חשמלית

אחד ההבדלים המרכזיים והעיקריים בהקשר זה בין פרגולת אלומיניום לבין פרגולות מעץ וכד' הוא כי פרגולת אלומיניום מספקת הגנה מלאה ויציבה מפני האלמנטים – מפני פגעי מזג אוויר כמו גשם, ברד, רוחות חזקות וכו', כמו גם מפני השמש היוקדת בקיץ. בעוד במקרה של פרגולות עץ רגילות לא באמת ניתן לשבת מתחתן בזמן גשמים או סופות בחורף, פרגולת אלומיניום היא פרגולה חזקה, עמידה ויציבה, אשר עומדת בקלות בכל פגעי מזג האוויר המקומיים ומספקת הגנה מלאה מפניהם, במיוחד במקרה בו סוגרים את הפרגולה גם מהצדדים באמצעות סגירת חורף.

גם בכל הנוגע לשימוש בזמן הקיץ יש לפרגולות אלומיניום כמה יתרונות מהותיים על פני פרגולות אחרות – פרגולה חשמלית היא פרגולת אלומיניום אשר השלבים שבחלקה העליון נשלטים על ידינו באופן חשמלי, כך שניתן לסגור או לפתוח אותם כרצוננו, הן באופן מלא והן באופן חלקי. כך, ניתן להתאים את רמת הסגירה לזווית ממנה מגיעות קרני השמש באותו זמן של היום, ולקבל צל מלא או חלקי כרצוננו לאורך שעות היום כולו. זאת בניגוד לפרגולות קבועות ונייחות לחלוטין, אשר מספקות הגנה מהשמש רק לאורך חלק משעות היום. בעונת הקיץ, משמעות הדבר היא כי אתם לא ממש יכולים להשתמש בפרגולה לאורך חלק משעות היום, שכן היא לא תמיד מספקת הגנה מלאה מהשמש.

היתרונות הללו שיש לפרגולות אלומיניום על פני פתרונות הצללה אחרים בעצם הופכים אותן לחדר נוסף של הבית, אשר ממוקם במרפסת או בחצר. ניתן לשהות תחת הפרגולה בעונות הקיץ, הסתיו והאביב לכל אורך שעות היום והלילה, ובמידה ומבצעים סגירה נוספת סביב הפרגולה ניתן להשתמש בה גם לאורך החורף כולו. בכך אנחנו למעשה מרחיבים את שטח הבית שלנו, מה שמהווה יתרון משמעותי עבור משפחות רבות.

קחו לדוגמה משפחה עם כמה ילדים בגילאים שונים, אשר מתגוררת בבית עם מספר חדרים מצומצם. הילדים חולקים את חדר/י הילדים, מה שפעמים רבות גורם ללא מעט חיכוכים ביניהם ומביא לאווירה רועשת ועמוסה. כאשר הפרגולה המוצבת במרפסת/גינה/חצר מהווה ממש חדר נוסף מחוץ לבית, מרבית הילדים ישמחו להשתמש בשטח זה לאורך חלק ניכר מהיום, ואולי אפילו ישמחו גם לישון שם.

בנוסף, פרגולת אלומיניום תחתיה ניתן לשבת לאורך כל שעות היום וכל ימות השנה מהווה גם סוג שלסלון או חדר אורחים נוסף, ומקום בו תמיד ניתן ונחמד לארח. המרפסת/גינה היא מקום האירוח המועדף על מרבית האנשים המתגוררים בבית בו יש מרפסת או גינה, ופרגולה מסוג זה מאפשרת להשתמש בשטח לאירוח בכל יום של השנה.

הלהב 15 חולון