פתרונות הצללה מבית סקיירופ

פתרונות הצללה

עולם פתרונות ההצללה מספק לנו פתרונות המאפשרים להרחיב את השימוש באזורים שונים בבית ובסביבתו, להגן מפני השמש ו/או הגשם ובמקרים מסוימים אף ליצור חדר חדש בבית. פתרונות ההצללה של היום מאפשרים לעשות זאת בצורה עמידה, יעילה, אלגנטית ואסתטית, וכל זה בעלות נמוכה ביותר ביחס לעלויות של מרבית סוגי הבנייה. להלן כמה מסוגי פתרונות ההצללה הנפוצים והאיכותיים ביותר שכדאי להכיר, פתרונות שימושיים ומומלצים במיוחד עבור בתים ודירות במדינה כמו ישראל, המתאפיינת באקלים ממוזג.

פתרון ההצללה הנפוץ והמוכר ביותר – פרגולות

בישראל ניתן למצוא באינספור בתים, גינות וחצרות פרגולות מסוגים שונים. למעשה, מדובר כנראה בסוג הנפוץ והמוכר ביותר בארץ של פתרונות הצללה, כאשר גם בתוך קטגוריה זו ניתן למצוא כמובן סוגים רבים ושונים (לרלבנטיים ביותר שבהם נגיע מיד). פרגולות נחשבות לדרך אלגנטית ואסתטית לספק הצללה למרפסת או חלק מהגינה, וניתן לבנות גם פרגולות גדולות ורחבות ידיים אשר יכסו שטחים נרחבים יחסית.

בעבר, מרבית הפרגולות שנבנו בארץ היו פרגולות עץ, או כאלו העשויות מחומרי גלם דומים. עם זאת, מזה כמה שנים טובות קיימת מגמה שונה לחלוטין בעולם פתרונות ההצללה. עץ אינו חומר גלם אידיאלי עבור פרגולה, או כל פתרון הצללה אשר עומד בחוץ, חשוף לאלמנטים (וזהו כמובן מאפיין בסיסי של כל פתרון הצללה). זאת מכיוון שעץ נוטה להישחק במהירות כתוצאה מחשיפה ממושכת לקרינת השמש, ספיגה של לחות, רטיבות ומליחות מהאוויר וכו'. לכן נדרשת תחזוקה שוטפת לפרגולות עץ, בפרט שיוף וצביעה מחדש מדי כמה שנים ספורות. עבור אנשים רבים מדובר בהוצאה גדולה וביותר מדי עבודה וכאב ראש, רק על מנת לשמר את הפרגולה במצבה הנוכחי.

הפתרון שכובש את עולם פתרונות ההצללה – פרגולת אלומיניום

בין שלל הפתרונות שהוצעו לבעיות של פרגולות העשויות מחומרים שאינם אידיאלים לעבודה, הפתרון הפופולארי והמוצלח ביותר הוא ללא ספק פרגולת אלומיניום. פחות או יותר כל פרגולה מעץ ניתן ליצור גם בתור פרגולת אלומיניום (מבחינת גודל, צורה, שטח הצללה וכיוצ"ב), אך אלומיניום הוא חומר גלם מוצלח הרבה יותר עבור פתרון הצללה – זו מתכת חזקה ויחסית קלת משקל אשר אינה מחלידה או מתנפחת כתוצאה מחשיפה מתמשכת למים, כמו גם אינה נשחקת ואינה נפגמת במראה החיצוני כתוצאה מחשיפה מתמשכת לשמש ישירה.

פרגולות אלומיניום שבונים היום יחזיקו מעמד למשך עשרות שנים קדימה וישמרו על הצורה והמראה המקורי, ללא כל צורך בעבודות תחזוקה, שיוף, צביעה וכד'.

ניתן למצוא סוגים רבים ושונים של פרגולות אלומיניום כיום, הנותנות מענה לקשת רחבה של צרכים בהקשר של פתרונות הצללה וקירוי. למשל – פרגולה סגורה המגנה גם מפני חדירה של מי גשמים, פרגולה תלויה, פרגולה חשמלית המצוידת במנוע קטן המאפשר פתיחה וסגירה של שלבי הפרגולה ועוד.

סגירת חורף וסגירת מרפסת

תחום פתרונות ההצללה כולל כמובן גם פתרונות המיועדים לחורף, לא רק לקיץ. דוגמאות מתבקשות לכך הן סגירות חורף למיניהן, המאפשרות לסגור למשל מרפסת, חלק פתוח לחלוטין מהגינה וכד'. קיימים סוגים שונים של סגירות חורף, חלקן גם מבוססות על פרגולת אלומיניום כקונסטרוקציה. הן מספקות אפשרויות סגירה מסוגים ודרגות שונות, החל מסגירה יחסית פשוטה אשר מספקת הגנה מרוח ומאפשרת לחמם את החלל ועד לסגירה יסודית יותר המאפשרת ממש להשמיש מרפסת או חלק מהחצר בתור חדר נוסף בבית.

גם בכל הנוגע לסגירת מרפסת ניתן למצוא פתרונות הצללה שונים, המאפשרים לסגור כמעט כל סוג של מרפסת בצורה יחסית פשוטה, אך אלגנטית ויעילה ביותר. בהחלט פתרון משתלם ומתבקש הרבה יותר מאשר סגירה באמצעות בנייה של ממש.

הלהב 15 חולון