שימושיות גם ובמיוחד עבור החורף – פרגולות אלומיניום

פרגולת אלומיניום חשמלית

פרגולות ופתרונות הצללה שונים נחשבים באופן מסורתי כפתרונות המיועדים עבור הקיץ והעונות החמות של השנה. האסוציאציה הראשונה שתעלה בנו כאשר נדבר על פרגולות תהיה הגנה מפני השמש, ובמדינה כמו ישראל בה ימי השמש החמים הם רבים ודומיננטיים, ברור מדוע אנו נוטים לקשר באופן אינטואיטיבי בין פרגולות לבין הגנה מפני השמש דווקא. אך כיום המצב בתחום זה שונה – פרגולות עדיין משמשות כמובן להגנה מפני השמש ויצירת מקום מוצל ונעים לשהות בו במהלך היום, אך זה לא שימושן היחידי. פרגולות אלומיניום משמשות כיום לא רק להגנה מפני השמש בקיץ, אלא גם להגנה מפני הגשם בחורף ובאופן כללי – גם על מנת לייצר שטח שמיש בו ניתן לשהות גם בימים הגשומים, ולא רק בימים החמים.

פרגולת אלומיניום חשמלית וסגירת חורף – פתרון אחד לחורף ולקיץ

בעידן הנוכחי, בו ניתן למצוא אינספור פרגולות אלומיניום מסוגים שונים בבתים, דירות, מקומות עבודה ומקומות מסחריים/ציבוריים, מדובר לא רק בפתרון הצללה, אלא גם בפתרון קירוי לחורף, במוצר אחד ויחיד. בשונה מפרגולות העץ הישנות להן כולנו התרגלנו בילדותנו, פרגולות אלומיניום ניחנות בתכונות שונות לחלוטין, כאלו המאפשרות להן לשמש לא רק כפתרון הצללה (כלומר – יצירת צל והגנה מפני השמש), אלא גם כפתרון קירוי (יצירת קורת גג המגנה גם מפני גשמים וכד').

אחת הדוגמאות הבולטות לפרגולה המשמשת כפתרון הצללה וקירוי כפול שכזה היא פרגולות חשמליות – פרגולה חשמלית היא למעשה פרגולת אלומיניום בעלת מנוע חשמלי קטן אשר מאפשר שליטה מרחוק על הפתיחה והסגירה של שלבי הפרגולה – אלו הקובעים איזה מפתח יהיה בגג הפרגולה, עד כצמה היא תהיה פתוחה ותאפשר כניסה של שמש וכו'. במצבה הסגור לחלוטין יכולה פרגולת האלומיניום החשמלית להוות קורת גג של ממש, לכל דבר ועניין – היא תמנע גם חדירה של מי גשמים ומשקעים נוספים ובכך תאפשר להשמיש את השטח שמתחת לפרגולה גם בתקופת החורף וגם בימים גשומים.

דוגמה נוספת בהקשר זה היא מה שמכונה – "סגירת חורף". זו סגירה אשר יכולה לקחת מרפסת פתוחה או שטח פתוח מחוץ לבית, לדירה או לבית העסק, ולסגור שטח זה באמצעות קונסטרוקציה מאלומיניום (המהווה למעשה סוג של פרגולת אלומיניום) וזגוגיות בתור קירות הפרגולה. התוצאה המתקבלת היא חדר סגור לכל דבר ועניין, חדר בו ניתן להשתמש באופן מלא גם בתקופת החורף, ללא חשש מחדירה של מים. את השטח של סגירת החורף ניתן כמובן גם לחמם וכך להשמיש אותו באופן מלא לאורך כל ימות השנה.

כך, למעשה, מהווה פרגולת האלומיניום פתרון קירוי והצללה כאחד, פתרון יחיד המתאים לכל ימות השנה ולכל סוגי מזג האוויר.

להוציא יותר משטח הבית או העסק שלכם

מאחר ופרגולות אלומיניום בכלל, ופרגולות חשמליות וסגירות חורף בפרט, מהווים פתרונות הצללה וקירוי המתאימים גם לקיץ וגם לחורף, השימוש בהן מאפשר לנו להגדיל בפועל את השטח העומד לרשותנו, בין אם מדובר בשטח המחייה שלנו בבית או בדירה בהם אנו מתגוררים ובין אם מדובר בשטח העומד לרשות בית העסק. סגירת חורף למעשה מהווה סוג של חדר נוסף, המאפשר למסעדות ובתי קפה, למשל, להציב שולחנות ולקבל לקוחות בשטח זה גם בתקופת החורף, בעוד ללא אותה סגירה שטח זה היה נותר לא מנוצל כלל בעונה הגשומה.

כך, מאפשרים פתרונות הצללה אלו להרחיב בפועל את השטח בו אנו משתמשים, מה שמתרגם כמובן באופן ישיר ללא מעט כסף. במקום לבנות עוד חדר, לעבור לבית גדול יותר או להעביר את בית העסק למקום גדול ויקר יותר ניתן בהשקעה חד פעמים ולא גבוהה במיוחד להשמיש שטח נוסף לשימושנו לאורך השנה כולה.

הלהב 15 חולון