בניית פרגולות – מה כולל התהליך ומה חשוב לקחת בחשבון?

הוספת פתרון הצללה למרפסת הדירה או הבית, כמו גם לחצר או לגינה, מצריך תהליך הקמה ובנייה מקצועי. בפרט כאשר מדובר בפרגולת אלומיניום – פתרון ההצללה הפופולארי ביותר כיום וזה המתאים ביותר לאקלים הישראלי, חשוב שתהליך ההקמה והבנייה של הפרגולה ייעשה בצורה מקצועית, יסודית ומוקפדת. מה כולל תהליך זה ומה חשוב לקחת בחשבון על מנת להבטיח כי הפרגולה תחזיק מעמד שנים רבות ותהיה בטיחותית לחלוטין?

תהליך בניית פרגולות לגינה או למרפסת

התהליך של בניית פרגולות לגינת הבית או למרפסת הדירה חייב לכלול כמה שלבים קריטיים, להם צריכים לדאוג אנשי המקצוע המקימים עבורכם את פתרון ההצללה.

בתור התחלה וכשלב ראשון, על אנשי מקצוע אלו להגיע למקום המיועד לבניית הפרגולה, למדוד ולסקור את האזור על מנת להבין היכן בדיוק ניתן להציב שם פרגולה, כיצד ניתן לקבע אותה לקרקע ו/או לקירות סמוכים, האם ישנם אלמנטים מסוימים באותו אזור שעלולים להפריע או להשפיע על הליך בניית הפרגולות וכיוצ"ב. לאחר מכן תקבלו הצעה מסודרת הכוללת סקיצה ופירוט של הפרגולה המוצעת (בהתחשב כמובן בצרכים וברצונות של הלקוח), כמו גם זמנים צפויים להקמה ופירוט מלא של עלויות ואחריות.

לאחר שסוגרים את כל שלבי ההכנה המוקדמים הללו, עבודות ההקמה בפועל של הפרגולה אינן לוקחות בדרך כלל יותר מדי זמן. במקרה של בניית פרגולות קטנות ופשוטות יחסית (במיקום נוח, עם מקומות טובים לעיגון וכו') ההקמה עשויה להסתיים במהלך יום עבודה אחד, בתוך כמה שעות ספורות. במקרים אחרים ומורכבים יותר בניית הפרגולה עשויה להימשך כמה ימים, אך בדרך כלל לא יותר מזה.

לאחר מכן, אין צורך בעבודות תחזוקה שוטפות, כמו במקרה של פתרונות הצללה מחומרי גלם אחרים. האלומיניום שומר על המראה שלו בצורה מושלמת לאורך זמן, והפרגולה עומדת איתנה ויציבה למשך שנים רבות קדימה.

 

נקודות שחשוב לקחת בחשבון בתהליך בניית פרגולות לגינה ולמרפסת

בכל הנוגע לשלבים של בניית פרגולה לגינה או למרפסת, חשוב לקחת בחשבון כמה נקודות עיקריות:

בתור התחלה, חשוב לוודא כי אתם עוברים את כל השלבים שהוזכרו לעיל, וכי אנשי מקצוע מגיעים למדוד ולבדוק את השטח בטרם מגישים לכם הצעת מחיר. וודאו כי מדובר באנשי מקצוע מנוסים ובחברה מקצועית וותיקה בתחום של פתרונות הצללה בכלל ופרגולות אלומיניום בפרט.

במקרה של בניית פרגולות חשמליות (אשר מצוידות במנוע חשמלי לפתיחה וסגירה של שלבי הפרגולה) חשוב לשים לב היכן ממקמים את המנוע עצמו ומאין ניתן למשוך חשמל עבורו. וודאו כי ממקמים את המנוע במקום מוגן וכי מעבירים וממקמים את כבל החשמל עבורו בצורה מקצועית ובטיחותית.

כמו כן, חשוב כמובן לוודא כי המיקום והזווית בה מקימים את הפרגולה אכן יספקו הגנה והצללה מהשמש, לפי הכיוון ממנו היא מגיעה לאורך השנה, בפרט בעונת הקיץ. חבל להשקיע ולהקים פרגולה שלמה, רק על מנת לגלות כי היא אינה מספקת הצללה טובה לאורך העונות החמות של השנה.

הלהב 15 חולון