פרגולה צפה מאלומיניום

פרגולות אלומיניום תלויות

בין פתרונות ההצללה המתקדמים שאנו מציעים ניתן למצוא גם את האפשרות של פרגולה צפה, המוכרת גם כ"פרגולה תלויה". מבחינות רבות, פרגולה צפה מאלומיניום היא אחת מסוגי הפרגולות האסתטיות והאלגנטיות ביותר שבנמצא, המתאימה גם לחללים ושטחים קטנים יחסית. מהי בדיוק פרגולה צפה, מהם היתרונות של סוג זה של פרגולות והאם זהו פתרון המתאים ספציפית לבית/דירה או בית העסק שלכם?

פרגולת אלומיניום צפה – במה בדיוק מדובר?

נתחיל עם הסבר קצר אודות פרגולות צפות/תלויות – פרגולה צפה היא פרגולה המעוגנת ישירות אל הקיר עליו היא נשענת באמצעות מוטות תלייה הממוקמים מעל לפרגולה עצמה. כך, לא ניתן בדרך כלל לראות בקלות את המוטות התופסים את הפרגולה אל הקיר, בטח לא כאשר נמצאים מתחת לפרגולה עצמה. זה יוצר תחושה כאילו הפרגולה צפה באוויר או מרחפת. מדובר במראה אלגנטי, נקי ומודרני בהשוואה למרבית סוגי פתרונות ההצללה האחרים. ניתן למצוא כיום פרגולת אלומיניום צפה בבתים חדשים רבים, כמו גם במקומות ציבוריים ובתי עסק. המראה האלגנטי והמתקדם הופך אותן לפופולאריות יותר ויותר, בישראל ובמדינות רבות נוספות גם כן.

מלבד למראה נקי ואלגנטי, פרגולה צפה מאלומיניום מתאפיינת גם ביתרון משמעותי נוסף – מאחר והפרגולה תלויה ומעוגנת אל הקיר בחלקה העליון, אין כל צורך בעמודים תומכים, מהסוג עליו עומדות בדרך כלל פרגולות. מאחר ואין צורך בעמודים כלל, הניצול של השטח המקורה הוא טוב הרבה יותר. ניתן להשתמש בכל השטח שמתחת לפרגולה ללא יוצא מן הכלל, מה שלא מתאפשר בפרגולות "רגילות" (לא צפות/תלויות). זו אולי נשמעת נקודה קטנה או טריוויאלית אך אנו מבטיחים לכם כי בפועל מדובר בשינוי משמעותי וביתרון רציני – במיוחד כאשר מדובר בחללים קטנים יחסית (כמו מרפסות של דירות, במקרים רבים), החיסכון בשטח וההבדל האסתטי המתקבלים כתוצאה מכך שאין עמודים הם משמעותיים ביותר. מדובר בעוד כמה מטרים רבועים העומדים לרשותנו, וכאשר אין עמודים תומכים גדולים זה יוצר מראה של חלל גדול ומרחב פתוח יותר, מה שיכול להיות משמעותי ביותר במרפסות וחללים קטנים למיניהם.

פרגולה צפה לבית/דירה שלנו – האם זהו פתרון ההצללה המתאים?

עבור מי ששוקל בימים אלו להוסיף פתרון הצללה לגינת הבית, מרפסת הדירה או חצר בית העסק – האם פרגולה צפה היא הפתרון המתאים ביותר?

במרבית המקרים התשובה תהיה "כן", בגלל היתרונות המשמעותיים שצוינו לעיל. עם זאת, חשוב לבחון כל מקרה לגופו, להתחשב במאפייני המקום ובמגבלות השונות ולקבל החלטה המבוססת על המציאות בשטח. דרך הפעולה המומלצת ביותר היא ליצור עמנו קשר ולקבל ייעוץ מקצועי, ללא כל התחייבות כמובן. אנשי המקצוע המנוסים שלנו ישמחו לסייע לכם להבין טוב יותר האם פרגולה צפה מתאימה למקום שלכם, במידה וכן – איזו פרגולה בדיוק, ובמידה ולא – איזה סוג אחר של פרגולה כן יתאים?

פרגולה צפה – שאלות ותשובות

פרגולה צפה מעוגנת בדרך כלל לקיר תומך, באמצעות מוטות תלייה עיליים. לכן, נדרש קיר יציב וחזק מספיק על מנת להתקין בסמוך אליו פרגולה מסוג זה. ניתן למצוא קירות כאלו כמובן כמעט בכל מרפסת, ובמרבית המקרים הפרגולה מעוגנת פשוט אל הקיר החיצוני של הבית.

קיימים פתרונות מסוימים להתקנת פרגולה צפה גם שלא בסמוך לקיר קיים, דוגמת התקנת עמודים תומכים ייעודיים. אך כאן כבר מאבדים בדרך כלל את היתרון המרכזי של פרגולות תלויות/צפות – העובדה כי הן אינן מצריכות עמודים אשר תופסים עוד כמה מטרים רבועים מהשטח. בכל מקרה, לא תמיד ניתן להתקין עמודים ולמקם את הפרגולה הצפה שלא בסמוך לקיר, וזהו לא הפתרון הנפוץ והייעודי של סוג זה של פתרון הצללה. במידה ואתם מתלבטים, אל תהססו ליצור עימנו קשר לצורך קבלת ייעוץ אישי ופרטני בנוגע לחצר/מרפסת שלכם.

מספר יתרונות עיקריים מבדילים בין פרגולה צפה לבין פרגולות "רגילות", אשר בדרך כלל עומדות על גבי עמודים. אחד היתרונות המשמעותיים ביותר הוא הניצול האופטימאלי של השטח העומד לרשותנו, מאחר ואין צורך "לבזבז" חלק ממנו על מיקום העמודים. במיוחד בשטחים ומרפסות קטנות  יחסית, בהן כל מטר רבוע חשוב, זהו יתרון משמעותי ביותר. כך גם בחצרות גדולות יותר, שכן היעדר העמודים יוצר מראה נקי בעין, ומאפשר למקם רהיטי גן, למשל, ביתר חופשיות.

יתרון משמעותי נוסף הוא אסתטי כמובן – פרגולות צפות הן מסוגי הפרגולות האסתטיות והאלגנטיות ביותר, פרגולות אשר נראות ממש כאילו הן מרחפות באוויר. מתאים במיוחד לסגנון עיצוב חוץ מודרני או כפרי, אך משתלב היטב גם עם כל סגנון אחר.

באופן עקרוני מה שמאפיין פרגולה צפה הוא העובדה כי היא מחוברת לקיר באמצעות מוטות תומכים מחלקה העליון, ואינה נשענת על עמודים. אין כאן הכרח כי תהיה זו דווקא פרגולת אלומיניום, ואכן ניתן למצוא פרגולות צפות רבות בהן משולב גם עץ דקורטיבי, וחומרי גלם אחרים. עם זאת, מרבית הפרגולות הצפות שתמצאו כיום בארץ הן פרגולות אלומיניום, ולא בכדי – באופן כללי עוברים בשנים האחרונות באופן נרחב לפרגולות אלומיניום מפאת יתרונותיהן הרבים. גם במקרה של פרגולה צפה יתרונות אלו משמעותיים ביותר, בפרט העובדה כי אלומיניום היא מתכת חזקה, עמידה וקלת משקל. זה הופך אותה לחומר הגלם האולטימטיבי עבור פתרון הצללה תלוי, דוגמת פרגולה צפה.

לקוחות רבים חוששים כי פרגולה תלויה/צפה אינה בטיחותית כמו פרגולה "רגילה" אשר עומדת על עמודים, מכיוון שפרגולה צפה תפוסה רק מחלקה העליון וקיים חשש כי היא פחות חזקה או יציבה. התשובה החד משמעית לשאלה זו היא: פרגולה צפה בטיחותית במאה אחוזים, לא פחות מכל סוג אחר של פרגולה או פתרון הצללה! הפרגולה התלויה מעוגנת אל קיר הבית בצורה חזקה ביותר, וההתקנה נעשית על ידי אנשי מקצוע מנוסים ורק לאחר ביצוע הבדיקות הנדרשות. קיימים מנגנוני גיבוי ובטיחות אשר מבטיחים כי הפרגולה מעוגנת באופן אופטימאלי וחזק מספיק, כך שניתן לשהות תחתה ללא כל חשש.

הלהב 15 חולון