חידושים בעולם הפרגולות 2021

פרגולה לחצר

תחום פתרונות ההצללה הוא תחום דינמי הנמצא בתנועה והתפתחות מתמדת, במקביל לתנועה ולהתפתחות התמידיים המאפיינים את עולם אדריכלות ועיצוב החוץ והגינות. בישראל ניתן למצוא כמות גבוהה במיוחד של פרגולות אלומיניום ופתרונות הצללה נוספים, שכן מדובר במדינה בה מעל לשלוש מאות ימי שמש בשנה. בעוד מדובר בתחום מתפתח ודינמי, ובהתחשב באופייה הבלתי שגרתי של השנה האחרונה שעברה על כולנו (ונראה שגם לפחות חלק מהשנה הקרובה), מעניין לסקור ולתהות – מהם החידושים וההתפתחויות הצפויים בעולם הפרגולות בשנת 2021?

פרגולות אלומיניום כפתרונות הצללה וקירוי לחורף גם יחד

במהלך השנה הקרובה אנו מצפים לראות בעולם פתרונות ההצללה והפרגולות, לפחות זה הישראלי, המשך ברור של מגמה המאפיינת את עולם עיצוב החוץ במהלך השנים האחרונות – מעבר לפרגולות אלומיניום כפתרון הצללה עיקרי ומוביל, המשמש הן כפתרון הצללה לקיץ ולימים שמשיים והן כפתרון קירוי לעונת החורף והגשמים.

למעשה, פרגולות אלומיניום משמשות גם כפתרון קירוי (ולא רק הצללה) עבור החורף בדרכים שונות הנבדלות ביניהן בהיקף הקירוי והכיסוי שמספקת הפרגולה. במקרים מסוימים פרגולת האלומיניום עצמה משמשת בעצם רק כבסיס (קונסטרוקציה) של סגירת חורף, המהווה חדר סגור, מקורה ואטום לכל דבר ועניין, בדיוק כמו כל חדר אחר בבית. במקרים אחרים מספקת הפרגולה עצמה את הקירוי וההגנה גם מפני הגשם, כמו במקרה של פרגולות אלומיניום חשמליות (המצוידות במנוע חשמלי קטן המאפשר סגירה מלאה מרחוק של השלבים העליונים של הפרגולה, באופן המונע מגשם ומים מלחדור פנימה).

כפי שניתן לראות, קיימים כמה וכמה סוגים שונים של דרכים בהן משמשות פרגולות אלומיניום גם כפתרון קירוי לחורף, ולא רק כפתרון הצללה לקיץ, ופתרונות אלו נותנים מענה רחב ומקיף לכלל הצרכים האפשריים השונים של משקי בית, כמו גם בתי עסק ומקומות עבודה למיניהם. כבר לפני עשר ועשרים שנים יכולים היינו לראות, לו היינו שמים לב לכך, אינספור בתי קפה ומסעדות בערים הגדולות אשר הקימו פרגולת אלומיניום כהכנה לסגירת חורף, וזו מאפשרת להם להשמיש את שטח החוץ העומד לרשותם גם לאורך תקופת הגשמים. בעוד בשנים האחרונות מגמה זו הגיעה ביתר שאת גם לשוק הפרטי, אנו צפויים לראותה מתגברת ומתחזקת גם במהלך השנה הקרובה.

הקורונה מביאה לעלייה בביקוש לפרגולות ואלמנטים לעיצוב חוץ

מאפיין נוסף של השנה הנוכחית הצפוי להשפיע על החידושים, השינויים והמגמות השונות בעולם הפרגולות, הוא כמובן מגפת הקורונה, אותה הזכרנו בהתחלה. בעוד הקורונה שינתה את החיים של כולנו לבלי היכר, וסופה עדיין נראה רחוק יחסית, ההשפעות של מצב חסר תקדים זה באות לכדי ביטוי פחות או יותר בכל ענפי המשק האפשריים. גם בעולם פתרונות ההצללה והקירוי וספציפית בתחום של פרגולות אלומיניום ניתן לראות את השפעתה של הקורונה.

עם תחילת הסגרים והדרישות לריחוק חברתי וכד' אי שם בתחילת אביב 2020 מיליוני אנשים מצאו עצמם הרבה יותר שעות בבית ממה שהם רגילים בדרך כלל, והתחיל לעצב מחדש ולשדרג בדרכים שונות את ביתם. מגמה זו נמשכת כאמור גם אל תוך 2021 (בין היתר מפני שהקורונה עדיין לא הסתיימה…), ואצל אנשים רבים מתעורר הרצון והצורך לשדרג ולשפר דווקא את החוץ של הבית או הדירה – המרפסת, ובמקרים של בתים צמודי קרקע החצר או הגינה. פתרון הצללה הוא כאמור שדרוג בסיסי ומתבקש לכל גינה, חצר או מרפסת, ופרגולות אלומיניום הופכות במהרה לסטנדרט החדש בתחום זה, ומסיבות ברורות ומובנות. נראה כי במהלך 2021 יוקמו פרגולות אלומיניום מסוגים שונים בעוד הרבה יותר בתים ודירות , כחלק מהרצון לשדרג את סביבת המחייה הביתית, ולנצל בצורה טובה, יעילה ונוחה יותר את המרחב המצומצם העומד לרשותנו. במיוחד בתקופה בה אנו מבלים את מרבית זמננו במרחב זה.

הלהב 15 חולון