חלון גג זכוכית – האם זה רלבנטי גם עבורנו וכיצד מומלץ לבחור?

סקיילייט בגזית גלוב

במסגרת הטרנדים החמים והמגמות הבולטות בעולם עיצוב הפנים והאדריכלות מסתמן בשנים האחרונות כוכב חדש אשר אמנם נמצא כאן כבר ממזמן, אך לאחרונה זוכה ל"באז" של ממש סביבו ונכנס יותר ויותר לתודעת הציבור הרחב. הכוונה היא לחלון גג, המכונה גם – גג זכוכית, או בפשטות – סקיילייט. אכן, אותם גגות זכוכית הפכו נפוצים ביותר בישראל בשנים האחרונות, ובעוד בעבר ניתן היה להבחין בהם בעיקר במבנים גדולים ורחבי ידיים דוגמת מרכזי קניות וקניונים גדולים למיניהם, כיום ניתן למצוא גגות זכוכית ביותר ויותר בתים פרטיים ומבנים קטנים יחסית. מהי הסיבה המקורית לפופולאריות של חלון גג זכוכית, מדוע כיום מדובר בטרנד חם גם בבתים פרטיים, כיצד נוכל לדעת האם פתרון זה מתאים גם לבית שלנו וכיצד מומלץ לבחור חלון גג זכוכית שכזה?

לפתוח את המבנה ולאפשר כניסה של אור טבעי – סקיילייט

הסיבה ה"מקורית" לכך שגגות זכוכית הפכו לפתרון אדריכלי נפוץ ומבוקש, הן בישראל והן במדינות נוספות רבות בעולם, היא כי פתרון זה מאפשר לפתוח את החלל הפנימי של המבנה כלפי חוץ, אל עבר השמיים. זו בעצם הסיבה לכך שחלונות רגילים נתפסים אצל רובנו כמובנים מאליהם וכאלמנט שרצוי שיהיה בכל בית ומבנה. בדומה לחלונות הרגילים, גם חלון גג זכוכית פותח את המבנה לעולם החיצוני, ובמיוחד מאפשר כניסה של אור טבעי לפנים המבנה. וזו נקודה מרכזית וחשובה במיוחד אשר הופכת את גגות הזכוכית לפופולאריים ביותר בקרב מעצבים ואדריכלים – מדובר ביצירה של מקור אור טבעי משמעותי, כזה אשר משפיע על החלל הפנימי כולו, יותר אווירה נעימה ופתוחה יותר ואף מסייע לחסוך בתצרוכת האנרגיה הנדרשת על מנת להאיר את הבית. מבחינות רבות מדובר בתכנון מושכל ובר קיימא – מהמגמות הבולטות והחזקות ביותר בעולם תכנון הנוף והאדריכלות בימינו.

עכשיו אפשר גם להתחיל ולהבין טוב יותר מדוע חלון גג זכוכית הוא אלמנט מתבקש ופופולארי גם בהקשר של בתים פרטיים, ולא רק במבנים מסחריים או ציבוריים – גם (ואולי במיוחד) בבתיהם הפרטיים מעוניינים אנשים בכניסה של אור שמש טבעי לאורך שעות היום. גם ובמיוחד בבתיהם הפרטיים מעוניינים אנשים בחיסכון בתאורה מלאכותית ובחשמל, ובמקום זאת בכניסה של אור השמש לפנים הבית, מה שמשפיע לחיוב על האווירה ועל תצרוכת האנרגיה גם יחד…

חלון גג זכוכית – האם זה רלבנטי עבורנו?

נניח והתרשמנו הן מגגות זכוכית בהם נתקלנו בעבר והן מהטיעונים שלעיל לזכותם, ונניח ואנחנו מעוניינים בחלון גג זכוכית עבור ביתנו הפרטי או עבור מבנה כלשהו לו אנו אחראים. מה עושים? כיצד מבררים האם פתרון זה רלבנטי גם עבורנו?

ובכן, בתור התחלה מותר להיות אופטימיים, שכן פתרון זה רלבנטי ומתאים למרבית סוגי המבנים, ובפרט לבתים פרטיים, דירות גג ומבנים צמודי קרקע (או כאלו בעלי גג חיצוני, בניגוד לחללים הנמצאים בקומות התחתונות/אמצעיות בבניין). בכל זאת, יש לברר האם אכן פתרון זה רלבנטי ספציפית עבור המבנה שלנו, ומה המשמעות של סקיילייט בבית שלנו מבחינת יצירת פתח בגג הבית, מבחינת הכיוון אליו יפנה הפתח,עלויות צפויות וכו'.

כמובן שהדרך הטובה ביותר לברר זאת היא באמצעות פנייה וקבלת ייעוץ מקצועי מאיתנו – חברה המתמחה בבנייה והתקנה של סקיילייט מכל הסוגים והמינים. אנחנו נוכל לייעץ לכם בדיוק האם ואיזה סוג של סקיילייט מתאים עבור הבית או העסק שלכם (סקיילייט נפתח או קבוע, גודל, צורה וכו'…), כמו גם מהן המשמעויות מבחינת זמנים, עלויות ושאר הנתונים הרלבנטיים.

רושם ראשוני מדוגמאות שונות והכיוון אליו פונה הגג

עבור כל מי שמתעניין ושוקל את האפשרות של הוספת סקיילייט לביתו, משרדו או כל מבנה אפשרי אחר, מומלץ ביותר להתחיל ולקבל מעט השראה ודוגמאות מגגות זכוכית קיימים, וכאמור לא קשה למצוא דוגמאות אלו כאן בישראל. כמובן שגם באתר שלנו תוכלו למצוא לא מעט תמונות ודוגמאות, אך אין תחליף לרושם הממשי המתקבל מביקור במקום בו מותקן סקיילייט בגג המבנה. בתור התחלה, ניתן לבקר באחד ממרכזי הקניות הגדולים בהם קיים סקיילייט מרשים, דוגמת קניון עזריאלי בתל אביב (שמות של מרכזי קניות ומקומות נוספים בהם ניתן להתרשם מאחד מגגות הזכוכית שלנו ניתן למצוא כאן באתר), וכך לקבל מושג כלשהו.

נקודה חשובה נוספת אותה יש לשקול בעת שמבצעים את המחקר המקדים היא הכיוון אליו פונה גג המבנה בו אתם שוקלים להתקין גג זכוכית. השמש בישראל מגיעה מכיוון דרום, ובמידה והגג שלכם פונה לכיוון זה תוכלו לקבל הרבה מאוד אור לאורך מרבית שעות היום. יש להתחשב בכך בנוגע לחימום שייצור אור זה, ולתכנן גם אפשרות לחסום את חלון הגג, למשל באמצעות תריסים או ווילונות ייעודיים. גם במידה והגג פונה לכיוון אחר מדובר לרוב בפתרון אטרקטיבי ביותר, שכן אין צורך בהכרח בשמש ישירה על מנת ליהנות מהמאפיינים והיתרונות של סקיילייט – האור הטבעי נכנס בכל מקרה, גם אם השמש עצמה אינה בקו ישיר לכיוונו של חלון הגג.

הלהב 15 חולון