מתכוננים לאביב? מה חשוב לדעת לפני שמזמינים פרגולה למרפסת

פרגולה למרפסת

עונת האביב כבר איתנו כאן שוב והחזרה לחיים לאחר חורף ארוך (ושנת קורונה ארוכה עוד יותר) מרגשת ומשמחת את כולנו. זוהי גם התקופה בה המוני משקי בית בישראל עורכים שינויים ושיפוצים שונים, במטרה לשפר את הבית או הדירה ולהפוך אותם למקום שנעים ונוח יותר לחיות בו, גם ליהנות בו מהאביב והקיץ בצורה טובה יותר. עבור אינספור בתים, ובמיוחד עבור דירות בבנייני מגורים, פרגולה למרפסת היא הפתרון המתבקש והיעיל ביותר לשדרוג הבית. מה חשוב לדעת ולקחת בחשבון בטרם מזמינים פרגולה למרפסת הבית או הדירה?

מהו סוג ההגנה הספציפי בו אנו מעוניינים?

אחת השאלות הראשונות והרלבנטיות ביותר שכדאי לשאול את עצמכם בטרם אתם מזמינים פרגולה למרפסת היא – מהו בדיוק סוג ההגנה שאנחנו מחפשים עבור המרפסת שלנו? האם הפרגולה הזו מיועדת להגן מפני השמש ותו לא? האם אנו מחפשים גם הגנה מפני רוחות וגשמים במהלך החורף? האם אנחנו רוצים שהפרגולה תספק כיסוי והצללה רק מלמעלה או שהיינו מעדיפים להצליל גם מהצדדים?

בהתאם לתשובות לשאלות שכאלו, אותן כדאי לשאול כאמור מבעוד מועד ולפני שמזמינים, ניתן למצוא ולבחור את הפרגולה המתאימה והנכונה ביותר עבור המרפסת שלכם. קיימים קיימים כיום סוגים רבים ושונים של פרגולות למרפסת, לא כולן מספקות את אותו סוג או היקף של הגנה ולא כולן מיועדות להגנה גם מפני גשמים, למשל. במקרה בו מעוניינים בפרגולה אשר גם תאפשר להשמיש את המרפסת לחורף, לפחות באופן חלקי, פרגולות אלומיניום יכולות להיות גם קונסטרוקציות בסיס לסגירת חורף עתידית, אשר תאפשר להפוך את המרפסת לחדר סגור ומוגן לכל דבר ועניין, גם במהלך הסופות החזקות ביותר של החורף.

איזה סוג של פרגולה וחומרי גלם ישרתו אותנו בצורה הטובה ביותר?

נקודה נוספת בסיסית ומרכזית שיש לקחת בחשבון כבר כאשר מתחלים לברר בנוגע לפתרונות הצללה למרפסת היא סוג הפרגולה עליו בכלל נלך, וביתר פירוט – חומרי הגלם מהם בנויה הפרגולה. כאמור, פרגולות אלומיניום (מהסוג בו אנו מתמחים) הן בשנים האחרונות הסוג הפופולארי ביותר של פרגולות בישראל, ומסיבות מובנות – כפי שכבר ציינו, פרגולות אלומיניום יכולות לשמש כקונסטרוקציה עבור סגירת חורף, אך זהו רק יתרון אחד, ולא החשוב ביותר. אלומיניום פשוט התגלה בשנים האחרונות כחומר גלם מוצלח ויעיל הרבה יותר עבור פרגולות ופתרונות הצללה וקירוי. האלומיניום עמיד בפני לחות ורטיבות מצטברת, פרגולות העשויות מאלומיניום מתאפיינות בחוזק ויציבות מבנית משמעותית, זהו חומר אשר אינו נשחק ולכם אינו דורש תחזוקה שנתית שוטפת וכו'.

ניתן למצוא גם מעט אנשים אשר עדיין מעדיפים פרגולות עץ, לרוב מסיבות נוסטלגיות למיניהן, אך עולם פתרונות ההצללה עובר באופן גורף לעבוד עם פרגולות אלומיניום, ובצדק.

אחריות ותחזוקה ארוכת טווח

בטרם מזמינים פרגולה למרפסת חשוב כמובן גם לסגור את כל הפרטים הנוגעים לאחריות שמעניקים לכם על הפרגולה, כמו גם הצורך בצפוי בתחזוקה ארוכת טווח. שני נושאים אלו כמובן קשורים זה לזה באופן הדוק – ככל שהפרגולה מצריכה יותר תחזוקה שוטפת כך בטווח הארוך סביר להניח כי ניאלץ להשקיע בה זמן, מאמץ וכסף. לכן גם האחריות עבור פרגולות הצפויות להישחק במהרה (דוגמת פרגולות עץ) לרוב תהיה קצרה יחסית. במקרה של פרגולת אלומיניום, לעומת זאת, ניתן לדרוש ולצפות לקבל אחריות לכמה שנים טובות ביותר, לאור רמת התחזוקה המינימלית והאפסית כמעט שסוג זה של פרגולות מצריך.

הלהב 15 חולון