טיפים לסגירות חורף

סגירת חורף

החורף הישראלי אמנם אינו ידוע כחורף קשה או קר במיוחד (לפחות בהשוואה לאזורים רבים אחרים בעולם…), אך בכל זאת לרוב אנחנו מקבלים כאן לפחות כמה חודשים טובים של גשמים לסירוגין, רוחות, קור וכד' – אלמנטים חורפיים שמבטלים לאורך חודשים אלו את האפשרות ליהנות מאזורים מסוימים פתוחים או פתוחים למחצה, דוגמת המרפסת בבית או החלק החיצוני בבית הקפה או המסעדה. לכן, נפוצות מאוד בישראל סגירות חורף למיניהן – סגירות המבוצעות בדרכים שונות ומאפשרות להשתמש בחללים אלו גם בימים חורפיים, קרים וגשומים. בעוד סגירת חורף היא פתרון הרלונטי עבור אינספור בתים, משרדים ובתי עסק שונים בישראל, חשוב להכיר כמה נקודות מרכזיות בנוגע לסגירות חורף, נקודות שחשוב לקחת בחשבון. להלן כמה טיפים מרכזיים בנושא –

התאמת סגירת החורף לתנאים הייחודיים עבור אותו חלל –  טיפ שחשוב להפנים בנוגע לסגירות חורף, כמו גם בנוגע לפתרונות הצללה שונים, קירוי פרגולות וכד', הוא כי בדרך כלל אין בתחום זה פתרונות גנריים ואחידים אשר מתאימים באופן מושלם לכל מקום. כאשר מעוניינים לסגור את המרפסת או חלק מהחצר לקראת החורף, עדיף שדרך הפעולה שלנו לא תהיה בחירה מקטלוג זה או אחר והזמנה של מוצר מוכן מסוים. הדרך הנכונה לבצע סגירת חורף איכותית היא להתחשב במאפיינים הייחודיים לכל מקום ומקום, ולהתאים את סגירת החורף למאפיינים אלו (למשל – הכיוון אליו פונה המרפסת, סוג הקירות שכבר קיימים באותו חלל וכו')

התייעצות עם אנשי מקצוע מהתחום היא קריטית – בהמשך ישיר לטיפ הקודם, את ההתאמה הספציפית עבור החלל אותו אתם מעוניינים לסגור לחורף כדאי לעשות באופן מחושב ומושכל, בשיתוף פעולה עם אנשי מקצוע בעלי ניסיון בתחום ספציפי זה. לכן, דרך הפעולה המתבקשת היא פגישת ייעוץ, במסגרתה תקבלו הצעה לפתרון ייחודי המותאם ספציפית לצרכים ולמיקום המסוים אותו אתם מעוניינים לסגור

שימוש בחומרים עמידים להשפעות מזג האוויר – נקודה זו עשויה להישמע לכם טריוויאלית, אך בפועל רבים אינם מפנימים אותה כהלכה – כדאי מאוד שסגירת החורף תורכב מחומרים בעלי בלאי נמוך יחסית, אשר עמידים בפני פגעי מזג האוויר, דוגמת קור, מים, שמש וכו'. תפקידה של סגירת החורף הוא להגן על אותו חלל מפני גשמים וכו', ולכן מתבקש לעבוד עם חומר כמו אלומיניום, למשל, אשר עמיד בפני כל אותם פגעי מזג אוויר, אינו מחליד וכמעט ואינו מתבלה. זה אולי נשמע ברור מאליו, אך בפועל אנשים רבים מתעניינים בסגירות חורף אשר מורכבות מחומרים כמו עץ, בעיקר משיקולים אסתטיים, ואינם מבינים כמה הוצאות תחזוקה וכד' צפויות להם במידה ויעבדו עם חומרים אשר אינם עמידים במיוחד בפני מזג האוויר.

אחריות, תיקונים והחלפות – כאשר מתכננים ומזמינים סגירת חורף, כדאי לחשוב מראש גם על השנים הקרובות, ומצבים פוטנציאליים של תקלות או בעיות אלו או אחרות. כמו שאנחנו עושים בכל פעם שאנחנו קונים מוצר עליו אנחנו מסתמכים ומעוניינים להבטיח כי הוא ישרת אותנו נאמנה לאורך זמן, כך גם במקרה של סגירת חורף ו/או פתרונות הצללה וקירוי למיניהם, כדאי לוודא כי המוצר שאנחנו רוכשים מגיע עם אחריות וכי במקרה של תקלות בלתי צפויות וצורך בהחלפת חלקים או תיקונם, יהיה לנו עם מי לדבר. הדרך הטובה ביותר להבטיח זאת היא כמובן לוודא כי בחוזה בינינו לבין החברה המתקינה עבורנו את סגירת החורף מפורטים כל התנאים הללו, אך אפילו חשוב עוד יותר להבין מול מי אנחנו עומדים – האם מדובר בחברה אמינה ומקצועית? מה הרקורד שלה? האם היא מומלצת על ידי לקוחות שעבדו עימה בעבר? האם אתם מקבלים יחס אישי ומקצועי בעבודה מולה? אם כל התשובות לכל השאלות הללו משביעות את רצונכם, נשאר רק לוודא כי אכן הכל כתוב ומפורט בחוזה ההתקשרות ביניכם.

לוודא שאכן מדובר בסגירת חורף – זה עשוי להישמע מעט מוזר, אך בפועל קיימים סוגים רבים ושונים של סגירות ופתרונות קירוי והצללה למיניהם. על מנת למנוע בלבולים מיותרים, וודאו כי אתם אכן מזמינים סגירת חורף לכל דבר ועניין. כלומר, סגירה אשר תאטום את אותו חלל מפני כינסה של מים ורטיבות, תאפשר לחמם את החלל וכו'. זאת בניגוד לסגירות חלקיות מסוימות המתאימות לעיתים במצבים בהם מעוניינים בסגירה למחצה. בדומה לאחריות ותיקונים עתידיים, גם כאן פשוט וודאו עם החברה המתקינה כי אכן מדובר בסגירת חורף מלאה ו"תקנית".

הלהב 15 חולון