ליהנות מהפרגולה לכל אורך השנה – פתרונות הצללה וקירוי גם לחורף

סגירת חורף לפרגולה

בעוד פרגולות ומספר פתרונות הצללה נוספים הם דבר נפוץ וסטנדרטי למדי בישראל, הם מיועדים לרוב לתקופות בשנה בהן מזג האוויר בארץ נאה (או חם)ונקי מגשם, ולא לתקופת החורף. כשמתחילה עונת הגשמים במרבית הבתים נזנחות הפרגולות ולא ממש משתמשים בהן עד לבוא האביב הבא. בזכות פתרונות הצללה וקירוי מתקדמים ואיכותיים ביותר, דוגמת פרגולות אלומיניום אטומות וסגירות חורף, ניתן ליהנות מהפרגולה לכל אורך השנה ולהשתמש בה גם בלילות החורף הסוערים ביותר

פרגולות אלומיניום אטומות – איך זה עובד?

מהן בדיוק פרגולות אלומיניום אטומות? רובנו מכירים פרגולה כפתרון הצללה אשר מורכב מחלקים שונים ומוטות נפרדים המחוברים אמנם כולם יחדיו, אך משאירים המון מקום לכניסה של אוויר ואור. לרוב החלק העליון של הפרגולה מתאפיין במרווחים אלו או אחרים בין המוטות השונים ואילו הפאות הצדדיות – ה"קירות" של הפרגולה לרוב כלל אינם קיימים. לכן, לא ברור מיד למה הכוונה ב"פרגולות אטומות"…

ובכן, פרגולות אלומיניום אטומות הן פרגולות אשר מורכבות בצורה המאפשרת אטימה מושלמת בפני חדירה של מים, הן מכיוון התקרה של הפרגולה והן מהחיבורים בין התקרה לבין הפאות הצדדיות. מכיוון שמדובר באלומיניום ולא בעץ מתאפשר איטום מלא ומושלם של הקונסטרוקציה כולה, מה שמאפשר בסיס מושלם עבור סגירת חורף. סגירה זו, הנעשית לרוב על גבי קונסטרוקציה של פרגולת אלומיניום אטומה, כבר מהווה חדר סגור ואטום לכניסת מים, מה שמאפשר להשתמש בשטח זה לכל אורך השנה וגם ותקופת החורף.

לרוב, פרגולת אלומיניום אטומה אינה חייבת להפוך לסגירת חורף באופן קבוע, אלא ניתן להחליף בין המצבים השונים על פי עונת השנה – ליהנות מפרגולה פתוחה ו"אוורירית" (המאפשרת כניסה של אוויר …) בעונות האביב והקיץ, הנעימות והלוהטות בהתאמה, ולהתקין את סגירת החורף המלאה לקראת בוא הסתיו והגשמים הראשונים. כלומר, מדובר למעשה בפתרון הצללה וקירוי בעת ובעונה אחת, המתאים לכל עונות השנה.

סגירת חורף למרפסת בנויה או לפרגולה

סגירות חורף הופכות בשנים האחרונות לנפוצות ופופולאריות יותר ויותר בארץ, בין השאר בגלל היתרונות המשמעותיים שצוינו לעיל. אך חשוב להכיר כי סגירות חורף מהוות קטגוריה בפני עצמה בה ניתן למצוא סוגים שונים של סגירות ופתרונות שכאלו, המותאמים לבתים, מרפסות וגינות מסוגים שונים.

בעוד ניתן להקים פרגולות אלומיניום אטומות כמעט בכל מקום וללא כל תלות בבית עצמו (גם באמצע הגינה, למשל), בבתים רבים בהם המרפסת מחוברת לבית או לדירה ניתן ואף מומלץ להתקין סגירת חורף למרפסת – סגירה אשר "מתלבשת" על הבסיס הקיים של המרפסת, במקרה של מרפסת בנויה. במידה ולא ניתן להתקין את הסגירה על גבי מבנה המרפסת הקיים, מותקנת קונסטרוקציה ייעודית עבור סגירת החורף, כך שלמעשה הופכים את המרפסת עצמה לפרגולת אלומיניום סגורה ואטומה לקראת החורף.

כלומר, כל סוג של מרפסת בכל סוג של בית פרטי וצמוד קרקע או דירה בבניין מגורים ניתן לסגור ולאטום בצורה טובה לקראת החורף, בין אם באמצעות הסתמכות על מבנה המרפסת הקיים ובין אם על ידי הקמה של קונסטרוקציה ייעודית חדשה. בכל מקרה, ניתן להשמיש כך כל מרפסת עבור עונת החורף, וליהנות משטח זה לכל אורך השנה.

הלהב 15 חולון