מדוע דווקא פרגולת אלומיניום למרפסת במדינות חמות?

פרגולה אלומיניום

בחלק ניכר מהבתים והדירות בישראל ניתן למצוא לפחות מרפסת אחת, מסיבות מובנות – הצפיפות והמרחב המצומצם המאפיינים את ישראל, בשילוב מזג האוויר הנוח והשמשי לאורך מרבית השנה הופכים חצרות ומרפסות לדבר מתבקש – עד כמה מטרים רבועים המתווספים לשטח הבית/דירה ומספקים לנו מקום נעים ונוח לשבת בו, ולהשתמש בו למגוון מטרות נוספות גם כן. בישראל, כמו במדינות חמות ומדבריות אחרות בהן מרבית ימות השנה הם חמים ושמשיים, פתרונות הצללה הופכים לדבר מתבקש וכמעט מובן מאליו עבור כל מרפסת, בין אם מדובר בבית פרטי וצמוד קרקע ובין אם בדירה בבניין מגורים. מדוע דווקא כאשר מזג האוויר חם ושמשי כל כך, פרגולות אלומיניום הופכות לפתרון ההצללה האולטימטיבי?

העמידות הטובה ביותר מפני קרינת השמש – פרגולת אלומיניום למרפסת

סיבה ראשונה ומרכזית ביותר להפיכתן של פרגולות אלומיניום לפתרון ההצללה המתבקש והיעיל ביותר עבור מדינות בהן האקלים חם, שמשי ומדברי (או מדברי למחצה, כמו ישראל) היא העמידות הגבוהה של אלומיניום בפני חשיפה מתמשכת לקרינת השמש. בעבר, מרבית הפרגולות ופתרונות ההצללה למרפסות נבנו מעץ, אשר נוטה להישחק ולסבול מבלאי משמעותי כתוצאה מחשיפה ישירה לשמש כבר לאחר כמה חודשים, שלא לדבר על כמה שנים טובות. מצב זה מצריך תחזוקה שנתית שוטפת, ושיוף וצביעה מחדש מדי כמה שנים (מה שגם עשוי לעלות לא מעט…). בהקשר זה פרגולות אלומיניום מהוות פתרון מושלם – הן אינן נשחקות כלל כתוצאה מחשיפה מתמשכת לשמש, גם כשמדובר בשמש ישירה ובקרינה חזקה יחסית, כפי שקורה באזורים מדבריים ורוויי שמש במיוחד, דוגמת אילת ואזור הנגב.

בעוד מרבית שטחה של ישראל מתאפיין לא רק בשמש חזקה וימים חמים לאורך מרבית השנה, אלא גם באחוזים ממוצעים גבוהים יחסית של לחות (בפרט באזורים כמו מישור החוף והשפלה, בהם מתגוררת מרבית האוכלוסייה בישראל). כמובן שגם הלחות היומיומית והמצטברת משפיעה על מבנים העומדים בחוץ וחשופים לאיתני הטבע, דוגמת פרגולה למרפסת, וגם כאן החומרים מהם היו עשויים פתרונות הצללה בעבר, ובראשם עץ, נפגעים ונשחקים במהירות רבה יחסית. אלומיניום אינו מושפע כמעט כלל מלחות, בדומה לקרינת שמש ישירה. פרגולת אלומיניום יכולה לספוג לחות ואף אחוזים גבוהים של מליחות באוויר לאורך שנים, ולא להיות מושפעת כלל, בדומה לעמידותה בפני השמש. גם זהו יתרון משמעותי שחשוב לקחת בחשבון אשר מסביר לא מעט בכל הנוגע לפופולאריות הגואה של פרגולות אלומיניום בישראל בשנים האחרונות.

פרגולה חשמלית להגנה מרבית לכל אורך שעות היום

יתרון נוסף של פרגולות אלומיניום אשר מסביר את ההתאמה האידיאלית שלהן לאזורים חמים ומדבריים ולמדינות שטופות שמש כמו ישראל הוא האפשרות לבנות פרגולה אשר מותאמת באופן דינמי ושוטף לזווית ממנה מגיעה השמש לאורך היום ולאורך השנה. זה מתקבל על ידי מה שנקרא "פרגולה חשמלית" – מוצר פופולארי ואטרקטיבי ביותר שאנו מציעים אשר זוכה לעניין רב ביותר בשנים האחרונות. זוהי למעשה פרגולת אלומיניום בה ניתן לכוון ולהתאים את זווית השלבים העליונים של הפרגולה (החלק המספק את ההגנה הישירה מפני השמש) ולשלוט עליהם באמצעות מנוע חשמלי קטן בו מצויד פתרון ההצללה.

בשמש הקיצית של ישראל, גם בשעות הבוקר או אחר הצהריים קשה מאוד לשבת במרפסת כאשר השמש מגיע מזוויות חדות יחסית, ופרגולה חשמלית מספקת כיסוי והגנה מקסימאליים מפני קרני השמש, באמצעות התאמה של זווית השלבים העליונים לזווית ממנה מגיעה השמש באותה שעה ספציפית.

 

 

הלהב 15 חולון