סגירת מרפסת – מה האפשרויות ומה חשוב לדעת לפני שמזמינים?

סגירת חורף זכוכית

עבור חלק גדול מהדירות והבתים בישראל סגירת מרפסת היא הדרך המתבקשת, האפשרית וההגיונית ביותר להרחיב את השטח העומד לרשות הדיירים וליהנות ממרחב נוסף בו ניתן להשתמש במגוון דרכים שונות. בעוד ישנן דרכים רבות ושונות לסגור מרפסת (ובישראל ניתן למצוא לא מעט דירות עם סגירות לא חוקיות ולא ממש מסודרות –סוגים שונים של "קומבינות"…), סגירות חורף הן מהסגירות הנוחות, היעילות והמשתלמות ביותר שניתן למצוא בשוק. מהן האפשרויות של סגירות חורף בתור סגירת מרפסת ומה כדאי לברר ולקחת בחשבון לפני שמזמינים?

סגירות חורף – במה מדובר וסוגים עיקריים

מה מבדיל בין סגירת חורף לבין סגירת מרפסת "רגילה"? ובכן, סגירת חורף מהווה סגירה של המרפסת בפועל, אך מדובר בסוג מסוים ביותר של סגירה, ולא כל סגירת מרפסת נחשבת כסגירת חורף. הרעיון מאחורי סגירות חורף הוא להציב פרגולה איכותית כקונסטרוקציה לסגירת המרפסת עצמה, ועל גבי הפרגולה להתקין את הזכוכיות ושאר האלמנטים המשלימים את הסגירה ואוטמים את המרפסת באופן מושלם, גם מפני כל מפגעי מזג האוויר האפשריים. במקום קומבינה של קיר מאולתר וטלאים שונים באמצעותם מנסים לסגור את כל שטח הקירות של החדרון החדש שבונים, סגירת חורף מציעה בנייה אלגנטית וייעודית, לא אלתור שאינו במקומו – מדובר בפרגולת אלומיניום יציבה המותאמת בצורה מושלמת למרפסת (או לשטח במרפסת אותו מעוניינים לסגור) ועל גביה נוצרת סגירת המרפסת עצמה, התוצאה הסופית המתקבלת אינה רק יעילה ומושלמת מבחינת איטום ושימוש בשטח שנוצר כחדר סגור לכל דבר ועניין, אלא גם אסתטית ביותר ונראית כמו משהו שתוכנן מבעוד מועד, עוצב ובוצע בצורה מקצועית כמו שאר חלקיו המקוריים של הבית.

ניתן למצוא כיום סוגים שונים של סגירות חורף למרפסות, דוגמת סגירה מתקפלת (אותה ניתן לפתוח ולסגור בקלות ובמהירות, וכך ליהנות ממרפסת סגורה/פתוחה לסירוגין, כרצוננו ולפי מזג האוויר באותו יום) ואף סגירה חשמלית אשר נפתחת ונסגרת באמצעות מנוע חשמלי קטן אשר עושה את העבודה בשבילנו. עבור בתי עסק ניתן למצוא סוגים שונים של סגירות חורף לעסקים, להן מאפיינים המותאמים לצרכים של בית העסק. סגירות חורף שכאלו פופולאריות במיוחד בבתי עסק המארחים קהל בשטחם, דוגמת בתי קפה ומסעדות.

כמובן שההתאמה של הסגירה הספציפית למרפסת שלכם, בין אם מדובר בבית ובין אם בבית עסק, נעשית במקום ולפי המאפיינים הייחודיים למרפסת ולבית ספציפיים, כמו גם הצרכים הספציפיים מאותה סגירת מרפסת.

מה חשוב לברר ולדעת לפני שמזמינים?

נניח שחקרתם מעט והשתכנעתם כי אתם מעוניינים בסגירת חורף למרפסת שלכם – מה חשוב לברר ולדעת מבעוד מועד, לפני שסוגרים את העסקה ומזמינים את הסגירה?

ובכן, נקודה ראשונה וקריטית ביותר היא סוג הפרגולה המשמשת כקונסטרוקציה לסגירת החורף, ובאופן ספציפי יותר – סוג ואיכות חומרי הגלם בהם משתמשים. כאמור, הבסיס הרצוי והמומלץ ביותר במקרים רבים עבור סגירות החורף הוא פרגולת אלומיניום, שכן אלומיניום הוא חומר גלם אולטימטיבי עבור פרגולות בכלל וסגירות חורך בפרט – מדובר במתכת חזקה ועמידה, קלת משקל יחסית וכזו אשר אינה מחלידה או נהרסת כתוצאה מרטיבות ומגע עם מים. חשוב לוודא שאת הקונסטרוקציה לסגירה שלכם עושים מאלומיניום איכותי ובסטנדרט גבוה ומספק.

בנוסף, חשוב לוודא כי החברה ממנה אתם מזמינים את סגירת החורף/מרפסת היא חברה מוכרת ומנוסה בתחום זה וכי היא מציעה לכם אחריות מלאה עבור העבודה. אחרת, אתם עלולים למצוא עצמכם בעוד כמה חודשים או שנים ספורות עם בעיה זו או אחרת בסגירה עימה תצטרכו להתמודד בעצמכם. סגירת חורף ומרפסת מקצועית ואיכותית אמורה להחזיק מעמד בצורה מושלמת לפחות כמה שנים טובות, ואין כל סיבה שלא תקבלו אחריות לכך.

הלהב 15 חולון