מתכננים פרגולה לבית? מה נדרש לדעת לקראת החורף?

סגירת חורף לפרגולה

פתרונות הצללה למרפסת או גינת הבית, ובראשם פרגולות כמובן, הם דבר נפוץ ופופולארי מאוד בישראל, ומסיבה טובה – אנו נהנים כאן בארץ ממספר גדול ביותר של ימי שמש בהירים ונעימים במהלך השנה, אפילו במהלך חודשי החורף. עם זאת, החורף הישראלי כולל גם לא מעט ימים סגריריים וגשומים, ולכך יש לתת את הדעת כאשר מתכננים פרגולה חדשה לבית. מה חשוב לדעת ולקחת בחשבון בנוגע לפרגולה לבית לקראת עונת החורף?

עמידות מקסימאלית לטווח הארוך – פרגולות אלומיניום

אחד הדברים הראשונים שמתבקש לציין בנוגע לפרגולות (ופתרונות הצללה באופן כללי) בהקשר של עונת החורף והגשמים, הוא את סוג הפרגולה הרצוי והעמיד ביותר בפני מפגעי מזג אוויר. אלו הן פרגולות אלומיניום אשר נחשבות לעמידות ביותר בפני מפגעי מזג אוויר מכל הסוגים, הן מפגעי חורף (גשם, רטיבות, קור, רוחות עזות וכו') והן מפגעי קיץ (קרינה שמש חזקה לאורך זמן).

בניגוד לפרגולות עץ, אשר היו בעבר הנפוצות וה"סטנדרטיות" ביותר בארץ, פרגולות אלומיניום הן עמידות בצורה מושלמת בפני מפגעי מזג האוויר או כל סוג אחר של מפגע פוטנציאלי. האלומיניום הוא חומר אשר אינו מחליד או נשחק כתוצאה מחשיפה לרטיבות מצטברת או לקרינת UV לאורך זמן, ולכן אינו מצריך חידוש ושיפוץ מדי שנה או שנתיים, כמו במקרה של פתרונות הצללה אשר עשויים מעץ. אין צורך לצבוע את האלומיניום בלכה ושכבות הגנה מיוחדות (רק על מנת לשייף ולחדש שכבות אלו מדי כמה שנים ספורות…) ואין כאמור כל צורך בתחזוקה שוטפת – לא לקראת החורף ולא לאחריו.

אם אתם מנסים לבחור את הפרגולה האולטימטיבית לבית שלכם, סביר להניח שזו תהיה פרגולת אלומיניום, הן בהקשר של עמידות לטווח הארוך ובפני מפגעי החורף והן בכל הקשר אחר…

אפשרות להשמיש את שטח הפרגולה גם בחורף – סגירת חורף

נקודה מרכזית חשובה שכדאי להכיר ולהיות מודעים אליה בהקשר של בניית פרגולה לבית לקראת החורף, היא כי במקרה של פרגולות איכותיות, חזקות ועמידות (דוגמת פרגולות אלומיניום) ניתן גם לסגור את הפרגולה בצורה אטומה ועמידה לקראת עונת הגשמים, באמצעות סגירת חורף. קיימים סוגים שונים כאמור של סגירות חורף, הנבדלים ביניהם בין השאר בסוג החומר עימו מבצעים את הסגירה, עד כמה היא קבועה או ניתנת לפתיחה ופירוק מהירים וכו'.

בגדול, מה שחשוב להבין הוא כי סגירת חורף בעצם מאפשרת להשמיש את שטח הפרגולה לשימוש לאורך כל ימות השנה, גם בעונת החורף הגשומה והקרה ביותר שעלולה לבוא עלינו. סגירת חורף מקצועית לפרגולה היא אטומה לחלוטין לכניסה של מים, עמידה ביותר בפני מפגעי מזג האוויר החורפי וממש הופכת את הפרגולה לחדר חדש בחצר או מרפסת הבית/דירה שלכם בו ניתן להשתמש כמו בכל חדר אחר, גם בעונת החורף. בדירות רבות, למשל, שטח הדירה אינו רחב ידיים וגדול מספיק עבור כל הנפשות המתגוררות בבית זה, ובמקרים אלו סגירת חורף המשמישה את מרפסת הדירה כחדר נוסף, מספקת פתרון אטרקטיבי ומשתלם ביותר.

במידה ואתם מעוניינים בסגירת חורף של הפרגולה העתידית שלכם, כדאי לקחת זאת בחשבון ולציין זאת מפורשות בפני אנשי המקצוע המוכרים לכם את הפרגולה. גם כאן, פרגולת אלומיניום היא הפתרון המומלץ ביותר, שכן מלבד ליתרונות המשמעותיים והרבים של סוג זה של פתרון הצללה לעומת האלטרנטיבות הקיימות בתחום, מדובר בקונסטרוקציה החזקה והיציבה ביותר עבור סגירת חורף עתידית, כזו אשר תאפשר מגוון סגירות חורף שונות, לבחירתכם.

שיהיה חורף חמים, נעים ומוגן מגשמים…

הלהב 15 חולון