מתקינים סוכך למרפסת – מה חשוב לוודא?

פרגולת אלומיניום להצללה

ישראל היא מדינה של מרפסות, חצרות ופינות ישיבה חיצוניות – מזג האוויר הנוח והחמים לאורך מרבית חודשי השנה הופך את השימוש בשטח החיצוני לבית או לדירה למתבקש ביותר, ואין דבר ישראלי יותר מאשר ישיבה עם חברים או אורחים בפינת הישיבה שבמרפסת או בחצר בשעות האחר הצהריים והערב. על מנת לספק הצללה איכותית לאזור הישיבה במרפסת בוחרים רבים בארץ להתקין סוג זה או אחר של סוכך למרפסת, כאשר לרוב מדובר בסוככים אותם ניתן לקפל בעונת החורף או אפילו מדי לילה. מה חשוב להכיר, לדעת ולוודא בכל הנוגע לסוככים לפני שמתקינים סוכך למרפסת? להלן כמה נקודות חשובות שכדאי לקחת בחשבון –

עמידות לתנאי מזג האוויר – תפקידו העיקרי של הסוכך למרפסת הוא לספק הצללה לכלל שטח המרפסת או לחלקה, על מנת שניתן יהיה לשבת במרפסת גם בשעות הצהריים ולאורך כל שעות היממה. חשוב לוודא כי הסוכך שאתם מתקינים עשוי מחומרים העמידים בפני פגעי מזג האוויר, ובראש ובראשונה בפני השחיקה המתמדת הנוצרת מפאת השמש היוקדת. ניתן למצוא בשוק סוככים זולים רבים אשר עשויים מחומרים בלתי עמידים, וסוככים אלו לרוב מתבלים ומתחילים להיקרע לאחר כמה שבועות של שימוש, או חודשים ספורים לכל היותר. סוכך איכותי למרפסת, גם אם יעלה מעט יותר, יחזיק מעמד לאורך זמן ובכך יחסוך עבורכם את ההוצאה והטרחה הכרוכה בתיקונים והחלפות תכופות.

תנאי ההתקנה – במידה ואתם מזמינים סוכך למרפסת מחברה או חנות מסוימת, חשוב להבין מבעוד מועד בדיוק מהם התנאים המוסכמים בכל הנוגע להתקנת הסוכך – האם אתם אמורים להתקין אותו בעצמכם? זו עלולה להיות בעיה וכאב ראש לא קטן. במידה וההתקנה מתבצעת על ידי החנות ממנה רכשתם – האם היא כרוכה בעלות נוספת? מהם התנאים הספציפיים? האם ההתקנה על ידי אנשי המקצוע של אותה חנות כוללת גם אחריות על העבודה?

אחריות – לא בכל מקום תקבלו אחריות מלאה (או אפילו חלקית) על הסוכך למרפסת ועל ההתקנה עצמה. כמובן שעדיף לשלם מעט יותר או לחפש עוד קצת עד שמוצאים חברה המציעה לכם גם אחריות סבירה על הסוכך שקניתם, ועל ההתקנה. זו האחרונה חשובה במיוחד מפני שפעמים רבות עשויות להתגלות בעיות במנגנון של הסוכך, ובמקרים אלו נרצה לוודא שהמנגנון והסוכך כולו נמצאים תחת אחריות (לפחות בשנים הראשונות…)

צבעים ודוגמאות – נקודה זו עשויה להיראות לרבים כפחות חשובה מאשר סוגיות של כסף או אחריות, אך בפועל הסוכך יקבע הרבה מאוד בכל הנוגע למראה של המרפסת שלכם בשנים הקרובות. לכן, לפני שאתם סוגרים את העסקה חשוב לבחור את הצבע והדוגמה של הסוכך, על מנת לוודא כי אכן ישנו סוכך המתאים לטעם שלכם ולעיצוב הקיים של המרפסת. אמנם מדובר כאן באסתטיקה, אך חלק מתפקידו של הסוכך הוא להוות חלק בלתי נפרד מהמרפסת שלכם, וכחלק מכך גם להתאים לעיצוב של שאר המרפסת והבית/דירה ולהוות פריט אסתטי מבחינתכם.

היכנסו לכאן וקראו מידע נוסף אודות הצללה

הלהב 15 חולון