סגירת חורף לפרגולות ולמרפסת – מהו סוג הסגירה המומלץ ולמה?

סגירת חורף למרפסת ו/או לפרגולה היא פתרון אשר הפך נפוץ יותר ויותר בארץ בשנים האחרונות, וקיימות סיבות מצוינות וברורות לכך. סגירת חורף מאפשרת להשתמש במרפסת (או בשטח הפתוח שסגרנו) גם בעונת החורף, להרחיב בפועל את שטח המחייה העומד לרשותנו, לשבת ולשתות כוס תה חמה בשיא החורף ועדיין להיות בחוץ במובן מסוים וליהנות מהאווירה והרושם החזקים של עונת החורף. בעוד קיימים כמה וכמה סוגים שונים של סגירות חורף ואפשרויות שונות לבצע אותן, לא כל הסוגים איכותיים, מתאימים ומומלצים באותה מידה. מהם סוגי הסגירות המומלצים ומדוע?

עדיף אם אפשר – סגירת חורף לפרגולות אלומיניום

כאשר מדובר בסגירת חורף לפרגולות (כלומר, פתרון בו פרגולה משמשת כבסיס וכקונסטרוקציה לסגירה וזגוגיות מורכבות על גביה), ההמלצה הגורפת היא לבצע סגירה על גבי פרגולות אלומיניום. כך, הקונסטרוקציה של הפרגולה עשויה מאלומיניום – מתכת חזקה ועמידה בפני כל פגעי מזג האוויר ובפרט גשמים ורטיבות, במקום מחומרי גלם אחרים אשר יישחקו בתוך כמה שנים ויצריכו עבודות תחזוקה שוטפות ואולי אף החלפה.

במקרים רבים בהם מבצעים סגירת חורף במרפסת או גינה בהן לא קיים אף פתרון הצללה קודם, בונים בעצם פרגולת אלומיניום ועל גביה מבצעים את הסגירה. בדרך כלל הסגירה עצמה ניתנת לפתיחה כמעט מלאה, מה שמאפשר "לחזור" וליהנות מפרגולה רגילה כאשר חם ושמשי בחוץ, אך לסגור את הכל ולקבל הגנה מלאה כשמתחילים הגשמים. ממש לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה…

סגירת חורף למרפסת

במקרים בהם מעוניינים לבצע סגירה במרפסת קיימת, סוג הסגירה המתאים ביותר תלוי כמובן במאפייני המרפסת עצמה – שטח, מיקום ביחס לבית (למשל – האם היא פונה לכיוון ממנו מגיע הגשם בדרך כלל? עד כמה היא חשופה או מוגנת על ידי הבית? וכיוצ"ב), גודל הקירוי וההגנה שברצוננו להתקין ועוד. כמו כן, תלוי האם כבר קיימת פרגולה למרפסת, האם קיימת לפחות תקרה למרפסת או שמה היא חשופה לחלוטין. במקרה של פרגולה קיימת, ייתכן כי ניתן להשתמש בה לפחות כחלק מהקונסטרוקציה לסגירה. גם במקרה זה, כמובן, ההמלצה היא לבצע סגירה המורכבת מאלומיניום ונירוסטה – חומרים חזקים ועמידים במיוחד בפני מים ונזקי רטיבות למיניהם. אך סוג הקונסטרוקציה ואופי הסגירה עצמה תלויים כאמור במאפייני המרפסת הקיימת, כך שמומלץ להזמין את אנשי המקצוע המומחים בתחום, ולקבל מהם הצעה מפורטת וקונקרטית.

סגירה באמצעות פרגולה אטומה

כאשר מקימים פרגולה בתור הבסיס לסגירת החורף, חשוב לוודא כי מדובר בפרגולה אטומה. כלומר, פרגולה הכוללת גם שכבה עליונה עמידה לחלוטין לחדירה של מים, בנוסף לשכבות עליונות אחרות שאולי מרכיבות את הפרגולה, ועשויות לשמש יותר לצרכי הצללה ולצרכים אסתטיים.

קיימת גם האפשרות של פרגולה חשמלית, בה ניתן לשלוט על השלבים העליונים באמצעות מנוע חשמלי מובנה. אך על פי רוב פרגולה חשמלית לבדה לא תהיה אטומה לחלוטין בפני חדירה של מי גשמים, כך שייתכן ויהיה צורך בביצוע איטום נוסף מסוג זה או אחר (במקרה בו מעוניינים בפרגולה חשמלית ובסגירת חורף גם יחד). על כך יש להתייעץ כאמור עם אנשי המקצוע אשר באים לראות את הבית והמקום בו מעוניינים לבצע את הסגירה.

הלהב 15 חולון