סוגי סגירות חורף ולמה הן משמשות

סגירת חורף לפרגולה

סגירת חורף היא פתרון שהפך נפוץ ופופולרי מאוד בתל אביב ובישראל בכלל כבר לפני לא מעט שנים. בתי קפה ומסעדות בערים הגדולות נוהגים לא אחת לסגור שטחים פתוחים שברשותם בעונת החורף על מנת להרוויח שטח נוסף לעבוד בו גם בימים גשומים, ובמקרים רבים הדבר נעשה ברחוב שמחוץ לבית העסק, בלי כל תשתית או מבנה קודם. כיום, ניתן למצוא סגירות חורף מסוגים שונים ומסקרנים

מהם השימושים העיקריים של סגירות חורף, הן במגזר הפרטי והן במגזר העסקי, ומהם סוגי סגירות החורף הקיימים כיום בשוק?

סגירות חורף הן לשימוש מסחרי והן לשימוש פרטי – מהם השימושים העיקריים?

כאמור, מזה שנים לא מעטות שסגירות חורף נפוצות מאוד במגזר העסקי, ספציפית בענף האירוח והמסעדנות. בתי קפה ומסעדות בתל אביב, למשל, משתמשות בסגירות חורף מזה שנים רבות, וכך גם בירושלים, חיפה וערים נוספות. לכן, ניתן לומר כי במגזר העסקי משמשות סגירות חורף בעיקר לצורך הרחבת השטח העומד לרשות העסק, ושמיש לקבלת קהל גם בעונה הגשומה והקרה. במקרים מסוימים אפילו מרבית שטחו של העסק מבוסס על סגירת החורף, וזו מאפשרת לו להתקיים ולשרוד את החורף.

במגזר הפרטי, לעומת זאת, הפכו סגירות חורף למוכרות ופופולריות בשלב מעט מאוחר יותר, אך כיום ניתן למצוא לא מעט כאלו בישראל. גם כשמדובר בבית פרטי, סגירת חורף ממלאת למעשה את אותה פונקציה כללית – תחימה נוספת של שטח אשר מוגן מפני גשם ומפגעי מזג אוויר אחרים, כך שניתן להשתמש בו כבחדר סגור "רגיל", לכל דבר ועניין. לרוב נמצא סגירות חורף בבתים פרטיים ובדירות בבנייני מגורים בעיקר במרפסת הבית (מה שהופך את המרפסת בפועל לחדר נוסף של הבית בתקופת החורף), אך בבתים מסוימים קיימת סגירת חורף סביב הפרגולה הקיימת בחצר, ולא במרפסת הסמוכה לבית.

סוגים עיקריים של סגירות חורף:

סגירת חורף קבועה

זוהי סגירת חורף בסיסית וסטנדרטית, במסגרתה סוגרים שטח מסוים באמצעות קונסטרוקציה מאלומיניום (בפועל – סוג של פרגולה…), שלבים עליונים כמו של פרגולה וסגירה של הקירות באמצעות זגוגיות. הכוונה כאן היא לסגירת חורף אשר אינה אמורה להתפרק או להתקפל מדי תקופה, אלא פשוט מהווה חדר חיצוני נוסף ונשארת כזו לאורך השנה כולה

סגירת חורף מתקפלת:

סגירת חורף זו בנויה בצורה המאפשרת לקפל במהרה ובקלות את הזכוכיות המשמשות כ"קירות" של הסגירה, וכך לעבור ממצב פתוח למצב סגור וחזרה במהירות ובקלות רבה. מושלם לעונות מעבר הפכפכות בהן לא ברור האם היום או השבוע אנחנו בשמש או בגשם. בנוסף, כאשר פותחים סגירת חורף מתקפלת מתקבלת בעצם פרגולה לכל דבר ועניין, כך שבמובן מסוים מקבלים כאן שניים במחיר אחד.

סגירות חורף מתקפלות פעמים רבות גם בנויות בעצם על בסיס של פרגולה חשמלית, כך שניתן לשלוט גם בשלבים העליונים ובכמות האור והשמש הנכנסים דרך הפרגולה הנותרת לאחר שהסגירה קופלה.

סגירת חורף לעסקים

כאמור, זהו סוג נפוץ ומוכר יחסית של סגירות חורף, הקיים בישראל מזה שנים רבות. סגירת חורף לעסקים מאפשרת להם לקבל קהל בתקופת החורף גם מחוץ למבנה, וכך להרחיב משמעותית את הפוטנציאל העסקי שלהם. לא מעט בתי קפה ומסעדות בתל אביב ממש תלויים בסגירת החורף ולא יכולים היו לשרוד כלכלית את החורף בלעדיה. ללא ספק, מדובר בפתרון אלגנטי, מתוחכם, יעיל ואטרקטיבי ביותר עבור כל בית עסק המקבל קהל וזקוק לשטח נוסף בחורף

סגירת חורף למרפסת

לא תמיד סגירת החורף חייבת "להתלבש" על קונסטרוקציה של פרגולת אלומיניום. במקרים רבים, מעוניינים להוסיף סגירת חורף למרפסת הקיימת של הבית או הדירה. גם כאן כמובן המטרה היא דומה – להכשיר חלק נוסף מהבית לעונת החורף. במקרים אלו מדובר ביתרון משמעותי עוד יותר – מדובר בהרחבה בפועל של הבית והוספת חדר נוסף לכל דבר ועניין, בהליך פשוט ומהיר ובעלות מזערית ביחס לעלות של השיפוץ הנדרש על מנת לסגור מרפסת בצורה הישנה והמוכרת, עם קירות, טיח וכיוצ"ב.

 

 

הלהב 15 חולון