סוגי פרגולות עיקריים וכיצד לבחור את הפרגולה הנכונה עבורכם

פרגולת אלומיניום

פרגולות הן פתרון ההצללה הנפוץ והפופולרי ביותר בישראל, ומסיבות טובות. בעוד ניתן למצוא סוגים רבים ושונים של פרגולות בישראל, בשנים האחרונות קיימת מגמה הולכת וגוברת של מעבר לפרגולות אלומיניום, בעקבות היתרונות המשמעותיים של סוג פרגולות זה. מהן סוגי הפרגולות העיקריים הקיימים כיום בישראל וכיצד תבחרו את הפרגולה הספציפית המתאימה ביותר עבורכם?

בין סוגי הפרגולות שעדיין ניתן למצוא בישראל ניתן למנות כמובן פרגולות עץ (סוג הפרגולות הנפוץ ביותר בעידן שלפני פרגולות האלומיניום), כמו גם פרגולות ממתכות שונות (קונסטרוקציה של מתכת וחיפוי עליון של חומרים כמו סנטף, במבוק ועוד…).

בקטע הבא נתמקד בסוגים שונים של פרגולות אלומיניום, שכן אלו כאמור מחליפות במהירות את כל סוגי הפרגולות האחרות, בראש ובראשונה בזכות היתרונות המובהקים של האלומיניום כחומר גלם למטרות כמו פתרונות הצללה.

פרגולת אלומיניום "רגילה"

פרגולת אלומיניום בסיסית ופשוטה יחסית, הכוללת קונסטרוקציה מאלומיניום וחיפוי מחומרים אפשריים שונים (אך גם כאן לרוב בוחרים בסוג מסוים של אלומיניום גם עבור החיפוי). פרגולות אלומיניום הפכו פופולאריות מאוד בגלל התכונות של האלומיניום כחומר גלם, כאמור – קל משקל, חזק ועמיד ביותר, אינו מחליד או נשחק אל מול פגעי מזג האוויר וכו'.

פרגולות אלומיניום בסיסיות מסוגים שונים ניתן למצוא בחצרות בתים, לצד בריכות שחייה, במרכז הגינה או לצד הבית, במרפסת וכו'. קיימים סוגים רבים ושונים של פרגולות אלומיניום פשוטות או מורכבות, סוגים הנבדלים ביניהם בעיצוב הכללי ובפרמטרים שונים נוספים.

פרגולת אלומיניום חשמלית

פרגולת אלומיניום חשמלית היא  פרגולת אשר מצוידת במנוע חשמלי קטן, באמצעותו ניתן להזיז, לפתוח ולסגור את שלבי הפרגולה המספקים הצללה מלמעלה. כך ניתן להתאים את מצב הפתיחה של השלבים לשעה ביום והזווית ממנה מגיעה השמש, וליהנות כל היום מצל מצד אחד, ומאוויר שנכנס דרך שלבי הפרגולה מצד שני.

פרגולת אלומיניום למרפסת

בבתים רבים ניתן למצוא פרגולת אלומיניום במרפסת, והכוונה לכל סוגי המרפסות – פתוחות ומרווחות לצד הגינה, קטנות וקומפקטיות בדירות בעיר וכו'. במקרה זה פעמים רבות הקונסטרוקציה עצמה תהיה מינימלית יחסית, והפרגולה תוצמד ישירות לקירות המבנה, בהתאם לנתונים הספציפיים של אותה מרפסת, לשטח הפנוי שיש בה ומספר שיקולים נוספים.

פרגולה עם סגירת חורף

מאחר ופרגולות אלומיניום מתאפיינות בקונסטרוקציה חזקה, יציבה ועמידה, ניתן להשתמש בהן גם כתשתית לסגירת חורף – סגירה זמנית או קבועה של השטח המכוסה על ידי הפרגולה, בין אם מדובר במרפסת הבית, בחצר, בגינה, בחלק הרחוב הסמוך לבית קפה או מסעדה (כל אותם בתי קפה בתל אביב אשר בחורף סוגרים חלק מהמדרכה שלצידם על מנת להרחיב את המקום בו יכולים לשבת לקוחות גם בימים גשומים) וכו'.

הסגירה עצמה מתבצעת באמצעות זכוכיות המולבשות על מסגרות וקונסטרוקציות אלומיניום המתווספות לפרגולה המקורית, ומדובר בסגירה מלאה ואטומה לכל דבר ועניין. כך ניתן להשמיש שטח נוסף מהבית או מבית העסק גם לעונת החורף והגשמים, ו"להרוויח" שטח נוסף.

בחירת הפרגולה המתאימה ביותר עבורכם

אז כיצד תבחרו את הפרגולה המתאימה ביותר עבורכם מבין האפשרויות הזמינות כיום בתחום זה בשוק? ובכן, את הפרגולה נרצה להתאים לצרכים שלנו, כמו גם למקום והשטח העומדים לרשותנו. במידה ואתם מעוניינים בפתרון הצללה עמיד וארוך טווח למרפסת שכבר קיימת בבית או בדירה, פרגולה למרפסת היא מהפשוטות והזולות יותר בתחום.

במידה ומדובר במיקום אותו אולי תרצו לסגור בהמשך ולהפוך אותו לחדר נוסף לכל דבר ועניין, ייתכן שסגירת חורף היא מה שאתם מחפשים. במרבית המקרים, ניתן לעשות פרגולת אלומיניום רגילה, ולאחר מכן במידה ומעוניינים ולקראת החורף להשלים את סגירת החורף. אך מומלץ להתייעץ על כך ספציפית מבעוד מועד ולפני שמזמינים.

בכל מקרה, במידה ואתם זקוקים לפתרון הצללה טוב, פרגולת אלומיניום היא הפתרון המוצלח ביותר כיום – היא תחזיק מעמד לאורך שנים רבות, לא תצריך מכם שום פעולות תחזוקה או שיפוץ ותעמוד בכל תנאי מזג האוויר, גם אלו אשר שוחקים חומרי גלם אחרים לאחר זמן מה.

הלהב 15 חולון