עיצוב חוץ הבית או העסק באמצעות סוככי זרועות

סוכך עם זרוע

הצורך בהצללה והגנה מפני השמש קיים בחצרות, גינות ובעיקר מרפסות של דירות ובתים פרטיים רבים, אך גם בבתי עסק רבים. כמעט כל בית עסק אשר מארח לקוחות, למשל, שמח היה להשמיש גם חלק משטח החוץ שלו על מנת לנצל בצורה טובה יותר את המקום העומד לרשותו, ולהציע ללקוחות לשבת באוויר הצח וליהנות (צורך זה נפוץ במיוחד בבתי עסק מתחום המזון והאירוח דוגמת בתי קפה ומסעדות). אחד הפתרונות הנפוצים והיעילים ביותר להשמשת חלק משטח החוץ של הבית או העסק על מנת להשתמש בו באופן נרחב יותר גם בשעות החמות של היום הוא סוככי זרועות, הידועים גם כסוככים למרפסת. מהם היתרונות של סוככי זרועות וכדאי ניתן ומומלץ לעצב את שטח החוץ של הבית או של העסק באמצעות פתרון הצללה זה?

מבנה פשוט ואסתטי המספק הצללה נוספת – סוכך למרפסת

גם אם השם "סוכך זרועות" אינו אומר לכם הרבה, סביר מאוד להניח שכבר נתקלתם בסוכך מסוג זה לא פעם. מדובר במבנה פשוט יחסית, אשר מורכב מבד, זרועות אלומיניום ומנגנון גלילה המאפשר לגלגל או לפתוח את הבד בקלות. כאמור מדובר בפתרון הצללה נפוץ בבתי קפה ומסעדות, כמו גם במרפסות של דירות ובתים פרטיים רבים.
בעוד ניתן לבחור את גודל הסוכך ואת צבע הבד, מאפשר פתרון הצללה זה בעצם לעצב את המרפסת, חצר הבית או השטח שמחוץ למבנה, במקרה של בתי עסק, על פי רצוננו. לא כל סוכך למרפסת חייב להיות בצבע לבן וניטראלי – ניתן לבחור צבעים שונים ונועזים, להתאימם לריהוט החוץ הממוקם בסביבת הסוכך, להתאימם לצבע הבית והקירות עליהם הוא מותקן וכו'. כולנו וודאי מכירים את סוככי הפסים למיניהם הנפוצים במיוחד בבתי קפה ומרפסות בתים רבות. ובכן, פסים אינם האופציה היחידה כמובן, וכך גם לא הצבעים הנפוצים יותר כיום בארץ במקרה של סוככי זרועות…
גם את הצורה של הסוכך עצמו ניתן לבחור ולהתאים לנתונים הייחודיים של האזור אותו אתם מעוניינים להצליל – קיים כיום מגוון רחב ביותר של עיצובים, כך שניתן לבטח למצוא עיצוב, דוגמא וצורה אשר יתאימו בדיוק לטעם ולמרפסת שלכם. כל שצריך לעשות זה לשאול ולהתעניין, ולא לקחת את האופציות הנפוצות אותן רואים במרבית בתי הקפה, המסעדות והמרפסות הפרטיות, בתור האופציות היחידות או הטובות ביותר.

זרועות אלומיניום ובד עמיד ואיכותי

חשוב להבין כי החומרים מהם עשויים סוככי זרועות אינם חומרים זולים או פשוטים, לפחות לא אם אנו מעוניינים בסוכך אשר יחזיק מעמד זמן רב, לא יחליד, יישבר או יאבד מצבעו המקורי. לכן, זרועות הסוכך עשויים לרוב מאלומיניום, כאשר זרועותיהם של הסוככים האיכותיים במיוחד יהיו עשויות מאלומיניום נקי לחלוטין, כזה אשר לא יחליד או יישבר גם במשך שינם רבות קדימה. למרות שסוכך זה אינו אמור להיות פתוח בעת גשמים ורוחות חזקות, הוא עדיין ממוקם בחוץ, גם כאשר הוא סגור ומגולגל. לכן, כדאי שהזרועות עצמן והמנגנון ממנו הוא מורכב יהיו עמידים וחזקים.
גם הבד עצמו אינו בד פשוט או זול, כמובן – בד זה, המספק בפועל את ההצללה, אמור לספוג שעות רבות וארוכות של שמש ישירה ויוקדת. בד רגיל היה דוהה ונשחק במהרה, ומתחיל להיקרע כבר לאחר כמה חודשים. לכן מצוידים סוככי הזרועות שלנו בבדים איכותיים, חזקים ועמידים במיוחד, כאלו אשר לא רק שצבעם לא ידהה כל כך מהר, אלא גם הבד עצמו יחזיק מעמד ולא ייקרע או ייפרם גם לאחר שנים של שימוש.

הלהב 15 חולון