פרגולה וסגירת חורף למרפסת: פתרונות הצללה וקירוי רב עונתיים

פרגולת אלומיניום לחצר

באחוז משמעותי מהבתים והדירות בישראל, אחת הבעיות המרכזיות ביותר היא השטח – ישראל היא מדינה קטנה וצפופה, ובמיוחד בחלק של המדינה בו מתרכז רוב רובה של האוכלוסייה (מגדרה ועד חדרה…), רבים מבעלי או שוכרי הדירות והבתים היו שמחים מאוד אם הבית/דירה שלהם היו מעט גדולים יותר. אחת הדרכים ליהנות משטח נרחב יותר בבית או בדירה היא באמצעות פתרונות הצללה למרפסת – פתרונות קירוי המאפשרים להשתמש בשטח המרפסת כמו בכל אזור אחר בבית, לאורך השנה כולה.

פתרון ההצללה מהשמש האולטימטיבי כיום – פרגולה למרפסת

באמצעות התקנת פרגולה למרפסת אנחנו יכולים להשמיש את כולה או חלקה גם לעונות החמות וגם לשעות בהן השמש יוקדת. פתרון ההצללה המוביל והמומלץ ביותר בהקשר זה כיום הוא כמובן פרגולת אלומיניום, המספקת הגנה מלאה מפני השמש ונשמרת ומחזיקה מעמד בצורה כמעט מושלמת לאורך עשרות רבות של שנים. זאת מכיוון שאלומיניום הוא חומר עמיד ביותר ומושלם לשימוש בחוץ, אל מול פגעי מזג האוויר השונים. אלומיניום אינו מחליד או נשחק, אינו מצריך טיפול ותחזוקה שוטפת ושומר על המראה ועל החוזק המבני בצורה מושלמת לאורך שנים רבות וארוכות.

פרגולה למרפסת, כזו המותאמת ספציפית עבור המרפסת הייחודית שלכם, על מידותיה המדויקות וצורתה הספציפית, היא דבר כמעט בסיסי והכרחי במדינה כמו ישראל, אשר התברכה בימי שמש רבים, לא רק בעונת הקיץ. כך, אפשרת ליהנות מהמרפסת במשך הרבה יותר שעות מאשר במקרה בו היא אינה מוגנת מהשמש כלל, כך שבעצם מדובר בהרחבה בפועל של השטח העומד לרשותנו בבית.

פתרון קירוי רב עונתי – סגירת חורף למרפסת

כפי שציינו, פתרונות הצללה מתקדמים כמו פרגולות אלומיניום למרפסת מספקים למעשה פתרונות קירוי רב עונתיים, כאלו המשרתים אותנו לאורך השנה כולה, ולא רק בעונת הקיץ או בעונות מעבר לא גשומות במיוחד.

הפתרון הרב עונתי האולטימטיבי בהקשר זה הוא סגירת חורף למרפסת. זוהי סגירה אשר "מתלבשת" על קונסטרוקציה של פרגולת אלומיניום (ניתן כמובן להתקין את שתיהן ביחד כבר מההתחלה…) ובעצם הופכת את השטח שמתחת לפרגולה לשטח סגור, קורה ומוגן לחלוטין, בדיוק כמו כל חדר בתוך הבית. סגירת החורף, כשמה כן היא, מיועדת לעמוד בתנאי מזג האוויר החורפי, היא עמידה בפני כניסה של גשם ומים ובפני רוחות, ובכך מאפשרת להשמיש את שטח המרפסת לאורך כל ימות השנה, ולהפוך אותו לחדר נוסף בבית. בקיץ, ניתן כמובן לפתוח את הזגוגיות המרכיבות את סגירת החורף, וליהנות שוב ממרפסת פתוחה ומקורה (על ידי הפרגולה, הנותרת קבועה במקומה…).

את סגירות החורף אתם מכירים אולי מבתי קפה, מסעדות ומקומות אירוח שונים בתל אביב ובערים הגדולות, אשר עם בוא החורף משמישים חלק מהשטח הפתוח העומד לרשותם (או זה שסמוך לכניסה, ברחוב..) באמצעות סגירות זמניות שונות. סגירת חורף למרפסת דומה למה שעושים ברבים מבתי הקפה האלו, אך לא מדובר בסגירה ארעית וזמנית באמצעות יריעות PVC שקופות למחצה, אלא בסגירה באמצעות קונסטרוקציית אלומיניום (של הפרגולה) וזגוגיות, כמו שניתן למצוא בבתי קפה ומסעדות רבות אשר בחרו להשקיע  במיוחד בסגירה "אמיתית" ועמידה, כזו אשר תוכל להמשיך ולפעול בצורה מושלמת גם באמצע סערה.

עבור כל מי שמרגיש/ה כי היו שמחים לעוד כמה מטרים רבועים בדירה או בבית בהם הם מתגוררים, סגירת חורף למרפסת יכולה להוות פתרון מושלם. כך, מרוויחים עוד כמה מטרים טובים לשימוש לכל אורך השנה, גם בחודשים החמים ביותר וגם בימים הגשומים והסוערים ביותר של החורף.

הלהב 15 חולון