פרגולה למרפסת נגד גשם – להרחיב בפועל את שטח הבית

פרגולת אלומיניום חשמלית לחצר

אחד האתגרים העיקריים עימם מתמודדות אינספור משפחות בישראל הוא הצורך בשטח מחייה רחב יחסית, בעוד חלק ניכר מהדירות והבתים מתאפיינים בשטח מצומצם יחסית. במיוחד במרכז הארץ ובערים הגדולות והיקרות, דירות עלולות להיות קטנות ביותר עבור מספר הנפשות האמורות להתגורר בהן, לפחות בהשוואה למרבית המדינות המערביות האחרות. אחד הפתרונות המתבקשים, היצירתיים והאפקטיביים ביותר בניסיון לפתור בעיה זו הוא להשמיש שטחים נוספים בדירה או בבית, דוגמת המרפסת או החצר/גינה במקרה של דירות קרקע ובתים פרטיים. כפי שנראה מיד, פרגולות אלומיניום מסוגים מסוימים מהוות את הדרך הטובה ביותר להשמיש שטחים חיצוניים למבנה דוגמת מרפסת.

איטום מושלם גם עבור החורף – פרגולות אלומיניום לצורך סגירת המרפסת

בדירות רבות כל שנדרש על מנת שניתן יהיה להשתמש במרפסת של הדירה כחלק נוסף של הבית לכל דבר ועניין (גם בתקופת החורף), זו סגירה טובה מפני חדירה של השמש בקיץ או הגשם בחורף. על מנת לעשות זאת כמובן שפרגולה היא פתרון מתבקש, אך עליה להיות פרגולה איכותית המציעה סגירה אמיתית של ממש, כזו אשר תעמוד גם בפני גשמים עזים או שמש חזקה בשעות הצהריים הקיציות.

וכאן נכנסת לתמונה פרגולת האלומיניום – סוג זה של פרגולות הפך נפוץ מאוד בעשורים האחרונים בישראל, מסיבות ברורות ומובנות – פרגולה אשר עשויה מאלומיניום, במקום מעץ או חומרים אחרים, היא פרגולה עמידה וחזקה לטווח הארוך, כזו אשר תעמוד בפני פגעי מזג אוויר חזקים גם לאורך עשרות שנים ותחזיק מעמד בצורה מושלמת. האלומיניום אינו מחליד כאמור, וכמעט ואינו משנה דבר ממראהו הכללי גם לאחר חשיפה של שנים לשמש יוקדת, ללחות, למליחות ולרטיבות תכופה.

בנוסף, ניתן למצוא כיום בתחום זה גם פרגולה חשמלית – פרגולת אלומיניום חשמלית היא כזו בה השלבים העליונים של הפרגולה ניתנים לסגירה ופתיחה ונשלטים על ידי מנוע חשמלי קטן המצורף אל הפרגולה. זה מאפשר לסגור את הפרגולה גם מלמעלה באופן מושלם, כזה אשר ימנע מכניסה של גשם מבעד לשלבי הפרגולה ולתוך המרפסת. כך, מתאפשר משחק בין האפשרות של הכנסת קרני שמש מבעד לפרגולה, בימים יפים או כאשר השמש מציצה באמצע יום חורפי, אך שמצירה על הגנה מפני הגשם וחדירת המים כאשר אכן יורד גשם (או בשעות הלילה המאוחרות כשטל הלילה מצטבר).

במילים אחרות – הטוב מכול העולמות, המאפשר למרפסת בדירה להפוך לחדר שמיש נוסף המתווסף אל הדירה.

גם סגירת חורף של ממש היא אופציה

בדירות בהן מעוניינים ממש להשמיש את שטח המרפסת כך שתהפוך לחדר נוסף לכל דבר ועניין, ולא רק למקום פתוח אך כזה בו ניתן לשבת לאורך כל השנה, ניתן ללכת על האפשרות של סגירת חורף. פרגולות אלומיניום ניתנות ל"השלמה" נוספת על ידי סגירת חורף, כזו המאפשרת להפוך את השטח שמתחת לפרגולה לחדר סגור לכל דבר ועניין. סגירת החורף עמידה לחלוטין בפני כניסה של מים וניתנת לחימום בצורה פשוטה יחסית, כך שניתן להפוך את המרפסת לחדר נוסף של הבית, ללא כל הבדל מהותי בינה לבין חדרים אחרים בדירה.

בעוד סגירות חורף ניתן למצוא לרוב במסעדות ובתי קפה, למשל, אשר בעונה הגשומה סוגרים את המרפסות והאזורים של המסעדה אשר פונים אל הרחוב על מנת להרוויח יותר מקום, גם בלא מעט דירות ובתים נתן למצוא סגירות שכאלו, שכן הן מאפשרות ממש להרחיב בפועל את שטח הדירה. כך, משפחה המתגוררת בדירה שקטנה מעט עבורה יכולה ליהנות משטח מחייה נוסף לאורך כל ימות השנה, ולהשתמש במרפסת לצורך הרבה יותר מאשר רק פינת קפה בחודשי הקיץ…

לכל סוגי הפרגולות היכנסו לכאן

הלהב 15 חולון