פתרונות הצללה וסגירות חורף – מתי הזמן לעשות?

סגירת חורף לבריכה

התחום של פתרונות הצללה רלבנטי במיוחד עבורנו כאן בישראל שטופת השמש, ולכן ניתן למצוא סוגים רבים ושונים כל כך של פתרונות הצללה אלו במקומות שונים בארץ, המתאפיינת בימים שמשיים לאורך מרבית השנה. בשנים האחרונות הלך תחום פתרונות ההצללה והתרחב, וכיום הוא כולל בתוכו לא רק סוגים רבים, שונים ומגוונים יותר מאי פעם של פתרונות הצללה, אלא גם אלמנטים נוספים השייכים לאותה "משפחה" גם אם אינם מהווים בדיוק פתרון הצללה. דוגמה טובה לכך היא סגירות חורף, אשר גם מהן ניתן לראות יותר ויותר בשנים האחרונות. מה בין פתרונות הצללה וסגירות חורף? מה משותף להן ובמידה ואנחנו מתעניינים בפתרון הצללה/סגירות אלו או אחרות –  מתי כדאי להתחיל לעשות מבחינת הזמן בשנה?

פתרון ההצללה האולטימטיבי, גם עבור ימים גשומים – סגירת חורף

נתחיל בהצגת המונח "סגירת חורף" על מנת שכולם יידעו בדיוק על מה מדובר – סגירת חורף היא למעשה סגירה של מרפסת או של חלל פתוח לחלוטין, לרוב באמצעות קונסטרוקציה מאלומיניום עליה "סוגרות" זגוגיות זכוכית אשר הופכות את המתחם החדש שנוצר לחדר סגור לכל דבר ועניין, כזה בו ניתן לשהות גם בימים הגשומים והסוערים של החורף. רובנו מכירים סוגים שונים של סגירות חורף למשל בתי קפה בעיר אשר שואפים לנצל את האזור הפתוח העומד לרשותם (בו נמצאים שולחנות ויושבים לקוחות בחוץ במהלך האביב והקיץ) גם בחודשים הגשומים של השנה. בבתים פרטיים סגירת חורף משמשת לרוב לצורך הרחבת והגדלת שטח הבית השמיש בזמן החורף, דוגמת מרפסת או חלק מהחצר והגינה.

כפי שניתן להבין, סגירת חורף היא למעשה סוג של פתרון הצללה אולטימטיבי, פתרון הצללה אותו המשיכו לסגור ולאטום עד שהתקבל ממש חדר חדש. במקרים רבים אף מדובר בסגירה המתבצעת על גבי פתרון הצללה קיים, בדרך כלל פרגולת אלומיניום יציבה אשר משמשת להצללה בקיץ, וכקונסטרוקציה לסגירה מלאה בחודשי החורף. כך, הבסיס ממנו נהנים לאורך הקיץ משמש גם כבסיס לסגירת החורף, וכאשר זה מסתיים ניתן לפרקה ולהישאר שוב רק עם פרגולת האלומיניום, וחוזר חלילה מדי שנה.

פתרון רב שנתי והצורך להתכונן מבעוד מועד – מתי לעשות?

מתי, אם כן, כדאי להתחיל ולהזיז את העניינים במידה ומעוניינים בסגירת חורף, או בפתרונות הצללה מאותה משפחה דוגמת פרגולת אלומיניום?

ובכן, לאור הקשר שתיארנו בין פרגולות אלומיניום (ופתרונות הצללה בכלל) לבין סגירת חורף, מתברר כי לא מדובר בפתרון רק עבור עונה מסוימת בשנה, אלא עבור השנה כולה. כך, פרגולת האלומיניום משמשת אותנו נאמנה בקיץ בתור פתרון הצללה אולטימטיבי (על יתרונותיה של פרגולת האלומיניום תוכלו לקרוא כאן באתר), ולקראת החורף ניתן להשלימה לסגירת חורף מלאה (התהליך עצמו מהיר יחסית ויכול להיות מושלם בתוך יום או יומיים של התקנה בלבד).  עם בוא האביב ניתן כאמור להחזיר את הפרגולה לקדמותה, וכך ליהנות מהקונסטרוקציה הזו לאורך השנה כולה.

במידה ואתם מעוניינים רק (או בעיקר) בסגירת חורף לפרגולה, כדאי להיזכר בכך מבעוד מועד ולהזמין את הסגירה כבר בקיץ שלפני. אמנם סגירת חורף פשוטה אינה אמורה להיות מסובכת מדי או לקחת יותר מדי זמן להרכבה עבור חברה מקצועית המתמחה בתחום, אך אם מדובר בחברה טובה ומצליחה, סביר להניח שהיא תהיה עמוסה בעבודה בחודשי הסתיו, שכן מרבית האנשים ובתי העסק "נזכרים" בכך שהם זקוקים לסגירת חורף רק ברגע האחרון, ופתאום באוקטובר – נובמבר קשה למצוא מי שימכור ויתקין לנו סגירה שכזו בהתראה קצרה כל כך. במקרה של "סקיירופ" סביר מאוד להניח שנוכל לתת מענה לצורך שלכם גם אם תיזכרו בו ממש לקראת תחילת החורף (או אפילו לאחר שהגשם הראשון כבר נחת על ראשנו), אך על מנת שתהיו רגועים ותוכלו לצפות לגשמים של החורף בכיליון עיניים, כדאי כאמור להזמין עוד בקיץ ואפילו לתאם את ההתקנה לחודשי הסתיו הצפויים.

ומה בנוגע לפתרונות הצללה? מתי כדאי לעשות אותם? ובכן, בדומה לסגירת חורף, גם כאן עדיף שלא לחכות ממש עד לתחילתה של העונה עבורה אנו זקוקים להצללה, כלומר – לא לחכות לבואו של הקיץ אלא להתקין את הפרגולה עוד בחודשי החורף והאביב. עם זאת, גם כאן נסייג ונאמר כי פרגולות אלומיניום הן רב שנתיות (גם במקרה והן משמשות בחורף כבסיס לסגירת חורף וגם אם לא), ולכן ניתן וכדאי להזמינן ולהתקינן בכל שלב בשנה.

הלהב 15 חולון