פתרונות סגירת פרגולה לחורף הקרב ובא

סגירת חורף מתקפלת

בבתים רבים בישראל ניתן למצוא בשנים האחרונות שימוש בפרגולות אלומיניום לגינה, למרפסת או לחצר הבית, וספציפית שימוש באפשרות של סגירת חורף לפרגולה – סגירה מקצועית באמצעות זגוגיות המאפשרת להפוך את הפרגולה לחדר, ואפילו לסוג של מרפסת שמש בימים חורפיים שמשיים. סגירת פרגולה לחורף רלבנטית עבור כמות עצומה של בתי אב בישראל, במיוחד מכיוון שהדירה/בית הממוצעים בישראל קטנים מדי עבור המשפחות המתגוררות בהן, ולכן כל פתרון שמוסיף מרחב ומקום בו ניתן לשהות, לאחסן דברים וכו' הוא מבורך. כל זה נכון שבעתיים עבור בתי עסק ובפרט מסעדות ובתי קפה.

סגירות חורף – מה חשוב לדעת?

מה חשוב לדעת באופן כללי לגבי סגירות חורף? ובכן, נקודה ראשונה שחשוב להפנים היא כי סגירות חורף אינן דבר חדש או יוצא דופן בארץ. למעשה, סביר להניח שכולנו נתקלנו בסגירות חורף ואף השתמשנו בהן בצורה זו או אחרת, למשל אם ישבנו בבית קפה באחת הערים הגדולות בארץ במהלך החורף, בשטח שהיה פתוח ונראה כי הושמש במיוחד עבור החורף. בתי קפה רבים בארץ משתמשים בסגירות חורף מזה שנים רבות, שכן מדובר בפתרון אולטימטיבי אשר מאפשר לבית העסק להשתמש בשטח הפתוח שעומד לרשותו בקיץ, גם בעונה הגשומה.

חשוב להבין כי סגירת חורף לפרגולה מהווה סגירה אטומה, מקצועית ויסודית של השטח המקורה, ולא פתרון חלקי או מאולתר. אופן החיבור של הזגוגיות והפרופילים אל הקונסטרוקציה הקיימת (מדובר לרוב במקרים של פרגולות אלומיניום, אותן ניתן לסגור ולאטום בצורה נוחה ויעילה) הוא יסודי ומוקפד כמו בתחומים אחרים בעולם הבנייה, על מנת להבטיח כי הסגירה אכן מספקת הגנה מלאה מפני חדירה של מים וגשם. לכן גם מי שמיישם פתרון זה בגינת הבית, ולא בהכרח בבית עסק, יכול להיות סמוך ובטוח כי יוכל להשתמש בפרגולה עם סגירת החורף באופן מלא ו"רגיל", ממש כמו כל אחד מחדרי הבית.

פתרון שטוב להכיר – סגירת חורף מתקפלת

פתרון סגירת פרגולה לחורף שכדאי מאוד להכיר הוא זה של סגירת חורף מתקפלת. במקרה זה מדובר בסגירת חורף לפרגולה אשר ניתנת לפתיחה וסגירה בקלות ובמהירות, כך שניתן להפוך את הפרגולה הסגורה מחדר לכל דבר ועניין לחלל פתוח עם קירוי עילי בלבד, בתוך כמה דקות ובקלות רבה. למעשה, במקרים רבים מדובר בסגירת חורף מתקפלת חשמלית, אשר ממש כמו הפרגולה החשמלית עצמה (בה מנוע חשמלי קטן מאפשר סגירה ופתיחה נוחות וקלות של שלבי הפרגולה העיליים) , מצוידת במנוע חשמלי המאפשר לסגור ולפתוח את הזגוגיות המהוות את קירות סגירת החורף. כך, ניתן ללא כל מאמץ ובתוך דקות ספורות לעבור בין מצבים שונים של סגירת החורף, לפתוח באופן חלקי או מלא בהתאם למזג האוויר וכו'.

פתרון זה מצוין עבור כל מי שמעוניין בסגירת חורף גמישה ודינמית אשר אינה "מחויבת" למצב אחד ויחיד לאורך החורף כולו, אלא ניתנת לשינוי,פתיחה וסגירה מלאות או חלקיות מדי יום ובהתאם לתנאים.

סגירת חורף למרפסת

לסיום, כדאי להכיר גם את האפשרות של סגירת חורף למרפסת, בין אם מדובר במרפסת פתוחה עם פרגולה (אז זוהי פשוט סגירת פרגולה לחורף, כפי שהוסבר לעיל…), ובין אם במרפסת עם תקרה בנויה (דוגמת מרפסות רבות בדירות בתל אביב המהוות חלק נוסף של הבניין, אך פתוח ברובו).

כך, במידה ואתם מתגוררים בדירה בה מרפסת מקורה אך פתוחה, ניתן "להשלים" את הקירוי באמצעות סגירת חורף ייעודית, ולהפוך את המרפסת לסגורה וממוגנת לחורף. שוב, הבדל משמעותי בין אפשרות זו לבין האפשרות של סגירת מרפסת באופן בו הדבר נעשה פעמים רבות בארץ, הוא כי במקרה של סגירת חורף הכל חוקי ותקני לחלוטין,וגם ניתן לשינוי/פירוק בקלות במידת הצורך.

הלהב 15 חולון