תכנון פרגולה לחצר – שלבים עיקריים ומומלצים בתהליך

פרגולה לחצר

פרגולה לחצר היא אחד מפתרונות ההצללה הפופולריים והמומלצים ביותר בישראל אותו ניתן למצוא באינספור בתים פרטיים, כמו גם בגינות וחצרות ציבוריות ובמקומות מסחריים שונים. עבור מי שמעוניין בפרגולה לחצר הבית, קיימים מספר שלבים עיקריים על פיהם מומלץ לפעול. להלן כמה מאותם שלבים אותם כדאי להכיר, לקחת בחשבון ולשקול לעשות כאשר מתחילים לתכנן פרגולה לגינה:

תכנון ראשוני וקבלת אישורים רלבנטיים

במרבית המקומות בארץ נדרש כיום לקבל אישורים אלו או אחרים עבור פרגולה חדשה שמקימים, בפרט אישורים מהמועצה המקומית. זה לא בהכרח נכון עבור כל סוג של פרגולה ועבור כל מקום, אבל חשוב לברר זאת מבעוד מועד. את הבירור בנוגע לאישורים ניתן ומומלץ לשלב יחד עם שלב ראשוני חשוב נוסף – קבלת ייעוץ והצעות תכנון. אנשי מקצוע אשר יגיעו אליכם הביתה, יבחנו את השטח, ישמעו מה בדיוק אתם רוצים ויוכלו לתת לכם הצעה וגם לפרט בנוגע לדרישות החוק עבור המקרה הספציפי שלכם (אילו אישורים נדרשים, אם בכלל). לכן, בשלב ראשון מומלץ פשוט לקבל ייעוץ מקצועי, אשר יכלול גם הצעה קונקרטית לפרגולה (ובעקבותיה גם הצעת מחיר) וגם פירוט בנוגע לאישורים הפורמליים שעליכם לקבל עבור הפרגולה החדשה

הגדרת צרכים וסוג הפרגולה הרצוי

במקביל לשלב של קבלת ייעוץ כדאי לנסות ולהגדיר לעצמכם באופן מפורש וברור מהם הצרכים והרצונות שלכם בכל הנוגע לפרגולה בחצר – עבור מי היא מיועדת? כמה אנשים בממוצע נרצה שאזור הפרגולה ישרת? באילו שעות של היום אנו צפויים להשתמש בפרגולה ובאילו עונות של השנה? אלו שאלות שצריך לשאול מבעוד מועד מפני שהן עשויות להשפיע על סוג הפרגולה שנרצה לבחור ועל גודלה. למשל, במידה ואנו מעוניינים להשתמש בפרגולה לאורך שעות רבות של היום ועונות שונות בשנה אולי נרצה ללכת על פרגולה חשמלית אשר ניתן לשלוט על זווית הפתיחה של שלביה בקלות באמצעות מנוע חשמלי ייעודי קטן?

בחירת סוג הפרגולה וחומרי הגלם

לאחר שהגדרנו את הצרכים והרצונות שלנו מהפרגולה הגיע הזמן להחליט באיזה סוג של פרגולה אנו מעוניינים ומאילו חומרי גלם היא תהיה עשויה. אנו ממליצים כיום כמובן על פרגולות אלומיניום בתור פתרון ההצללה המועדף והטוב ביותר עבור כל פרגולה לגינה – פרגולות אלומיניום אינן מצריכות כל תחזוקה, הן שומרות על המראה והצורה באופן מושלם לאורך שנים (מכיוון שהאלומיניום אינו מחליד מגשמים ולחות באוויר או נשחק כתוצאה מחשיפה ממושכת לקרינת השמש) ומדובר בקונסטרוקציה יציבה וחזקה אשר תעמוד בפני כל סופת חורף חזקה.

מיקום וכיוון הפרגולה

במסגרת התכנון נרצה לבחור בקפידה גם את המיקום של הפרגולה, ואת הכיוון אליו היא פונה. מיקומה של פרגולה לחצר הוא כמובן חשוב מאין כמוהו, ויכול להפוך את ההתנהלות שלנו לנוחה יותר או פחות (ולכן לגרום לנו להשתמש בפועל וליהנות מהפרגולה יותר או פחות). האם אנחנו רוצים אותה צמודה לבית או רחוקה ממנו? האם אנו מעוניינים להפוך אותה לפינת אוכל בחוץ בה נוכל גם לעשות על האש וכד'? במידה וכן – אילו תשתיות אנחנו צריכים ומה זה אומר לגבי המיקום האפשרי והרצוי של הפרגולה בגינה?

גם הכיוון אליו פונה הפרגולה הוא חשוב ורלבנטי, וכאן יש להתחשב כמובן בכיוון ממנו מגיעה השמש לאורך השנה, כמו גם במידת ההצללה שמספקת הפרגולה הספציפית בה נבחר. כמו כן, כדאי לקחת בחשבון כי אולי בעתיד נרצה לסגור את הפרגולה בחודשי החורף, באמצעות סגירת חורף זו או אחרת. בנוגע לכל השיקולים והאפשרויות הללו, מומלץ להתייעץ כמובן עם אנשי המקצוע אשר באים לייעץ ולתת לכם הצעת מחיר.

הלהב 15 חולון