פרגולה לגינה – מה האפשרויות?

פרגולה לגינה

במדינה כמו ישראל המתאפיינת באקלים ים תיכוני נוח, גינת הבית או הבניין היא האזור בו אנו יכולים לבלות בחוץ ובסביבה של צמחייה ודשא, ליהנות מהימים הרבים בשנה בהם מזג האוויר יפה ונעים וגם להעביר בו חלקים בלתי מבוטלים מעונות המעבר (כמו גם מהחורף עצמו, לכך נגיע בהמשך…). על מנת ליהנות מהגינה באופן אופטימלי נדרש גם פתרון הצללה זה או אחר, כאשר המתבקש והנפוץ ביותר בארץ הוא כמובן פרגולה. מהן האפשרויות העיקריות בנוגע לפרגולה לגינה אותן כדאי להכיר ולקחת בחשבון?

המלצה גורפת לפרגולות אלומיניום

אם הגעתם לאתר שלנו כנראה ששמתם לב שאנחנו מתמחים בפרגולות אלומיניום וממליצים עליהן כסוג הפרגולות האיכותי, העמיד והטוב ביותר, אך אנחנו לא לבד בדעה זו – יותר ויותר מומחים, בעלי מקצוע ואנשים אשר התנסו עם פרגולות שונות בבתיהם ממליצים כיום על פרגולות אלומיניום על פני פתרונות הצללה אחרים, מסיבות ברורות. האקלים הים תיכוני גורם לקונסטרוקציות מעץ אשר חשופות לפגעי מזג האוויר (בעיקר לחות, רטיבות וקרינת שמש ישירה לאורך זמן) להישחק במהירות, מה שמצריך פעולות תחזוקה שנתיות שונות שכוללות הרבה עבודה ולא מעט הוצאות. פרגולות אלומיניום, לעומת זאת, אינן מצריכות תחזוקה כמעט אף פעם, הן אינן נשחקות גם לאחר עשרות שנים בשמש היוקדת, אינן מחלידות כלל ולכן עמידות לחלוטין בפני פגעי רטיבות ומים וגם מתאפיינות במראה מודרני ואלגנטי. אם אתם שוקלים איזו פרגולה לגינה לעשות, מבחינה מקצועית ואסתטית ישנה רק המלצה אחת חד משמעית – פרגולות אלומיניום!

פרגולה חשמלית

אחד החסרונות של פרגולות "רגילות" הוא כי בשעות מסוימות של היום ובעונות מסוימות של השנה, קרני השמש מגיעות מזווית המאפשרת להן לחדור מבעד לפרגולה. בנוסף, כאשר יורד גשם פרגולות לרוב אינן שימושיות במיוחד שכן המים חודרים מבעד לשלבים העליונים. במקרה של פרגולה חשמלית השלבים העליונים של הפרגולה ניתנים לסגירה ופתיחה בזוויות שונות, כולל סגירה מלאה ואטומה. כך ניתן לוודא כי בכל שעה של היום ובכל עונה של השנה נהנה מצל כשאנחנו יושבים תחת הפרגולה, וכי בחורף מי הגשמים לא יחדרו מבעדה כך שנוכל להשתמש בשטח שהיא מקרה לכל אורך השנה.  פרגולה חשמלית מאלומיניום מצוידת כאמור במנוע חשמלי קטן אשר סוגר ופותח את השלבים העליונים, הכל בשליטה מלאה שלנו, כמובן.

פרגולה עם אפשרות לסגירת חורף

פרגולות הן לרוב פתרון הצללה המיועד מטבעו עבור הקיץ והגנה מהשמש, אך כפי שציינו במקרה של פרגולה חשמלית – גם בעונות מעבר ובחורף הישראלי ניתן פעמים רבות לשהות בחוץ מבחינת הטמפרטורה, אך לא מבחינת האטימות והעמידות של פתרונות ההצללה בפני הגשמים, הלחות ושאר המשקעים. במקרה של פרגולות אלומיניום ניתן לבחור בפרגולה אותה ניתן יהיה להשלים באמצעות סגירת חורף לקראת העונה הגשומה. סגירת חורף היא למעשה השלמה של הקונסטרוקציה של הפרגולה לגינה,באמצעות זגוגיות ופרופילים אשר אוטמים את המבנה החדש שנוצר בפני חדירה של מים. כך מתקבל חדר חדש של ממש (ובניגוד לסגירת מרפסת בלתי חוקית, סגירת חורף היא חוקית ותקנית) בו ניתן לשהות גם בימים גשומים, ולחממו בקלות יחסית. סגירת חורף מאפשרת להשמיש חלק משטח הגינה, החצר או המרפסת לשימוש לאורך כל ימות השנה, ולכן מהווה פתרון מצוין לא רק לבתי קפה בעונת החורף, אלא גם לבתים, דירות וגינות פרטיות

לסיכום, כאשר מתעניינים בפרגולה לגינה כדאי לקחת בחשבון שיקולים מרכזיים של עמידות לאורך זמן, אפשרות לאטימה בפני חדירה של מים ולהתאמה לשעות שונות וזוויות שונות של קרני השמש, ואפשרות לסגירה בחורף לצורך ניצול אופטימלי של השטח המקורה על ידי הפרגולה

הלהב 15 חולון