פרגולות אלומיניום – מה מחירן והאם זה משתלם?

פרגולה תלויה למרפסת

ענף פתרונות ההצללה בישראל ובעולם המערבי כולו כולל יותר ויותר פתרונות הצללה מתקדמים ושונים מהפתרונות המסורתיים והישנים יותר. פרגולות אלומיניום הן אולי הדוגמה הבולטת והמובהקת ביותר לכך, כאשר חלק גדל והולך משוק פתרונות ההצללה בישראל עובר בהדרגה לסוג זה של פרגולות. בעוד הן אנשים פרטיים והן בתי עסק או מוסדות ציבוריים וארגונים נוספים מתעניינים דווקא בפרגולות אלומיניום וקונסטרוקציות אלומיניום שונות בתור מסגרות להצללה וכחלק מעיצוב הנוף והגינה, עולה בקרב רבים מהם שאלת המחיר – מה המחיר של פרגולת אלומיניום בהשוואה לפתרונות הצללה אחרים? האם הן שוות את המחיר והאם כדאי ומשתלם לעבור לסוג זה של פתרון הצללה?

פרגולות אלומיניום – מחיר לעומת פתרונות הצללה אחרים

את השאלה – "מהו מחירן של פרגולות אלומיניום?" יש לשקול כמובן ביחס לאלטרנטיבות הקיימות בשוק, וספציפית פתרונות הצללה ישנים ונפוצים דוגמת פרגולות מעץ. בעוד לא ניתן כמובן לתת מחיר אחד ויחיד אשר יאפיין את מחיריהן של פרגולות אלומיניום (שכן המחיר משתנה מפרגולה לפרגולה בעקבות מדדים כמו גודל, סוג הפרגולה, כמות החומר והעבודה הנדרשות וכו'), ניתן כן לומר כי פרגולת אלומיניום ממוצעת תעלה יותר מאשר פרגולה דומה העשויה מעץ, כמו גם ממרבית פתרונות ההצללה האלטרנטיביים בהם אולי תשתמשו. אך זה לא כל העניין – את מחירן של פרגולות אלומיניום יש לבחון לא רק כנגד פרגולות עץ ופתרונות הצללה נוספים, אלא גם בהיבט כולל, מקיף וארוך טווח – כאשר אנחנו מציבים פתרון הצללה כמו פרגולה בחצר הבית, למשל, עלינו לצפות להוצאות נוספות מלבד להוצאה הראשונית בעבור הפרגולה עצמה. זה ניכר ובולט במיוחד כאשר מדובר בפתרון ההצללה הנפוץ ביותר בשוק לאורך העשורים האחרונים – פרגולות עץ. במקרים אלו ניתן לדעת בוודאות כי בנוסף לעלות הפרגולה, יש לקחת בחשבון גם עלות שנתית של תחזוקה שוטפת (דוגמת שיוף, צביעה מחדש, משיחה בשמן מיוחד המיועד לעץ החשוף לשמש וכו'), ועלות זו אינה מבוטלת כלל ביחס לעלות הפרגולה עצמה. בנוסף, יש לקחת בחשבון כי פרגולה מעץ מוגבלת מבחינת מספר השנים בהם תשמש אותנו – גם עם תחזוקה שנתית שוטפת, סביר להניח שלאחר מספר שנים מצב העץ המרכיב את הפרגולה יהיה כל כך שחוק ורעוע עד כי ניאלץ להחליף את הפרגולה כולה. זו לא השערה פרועה או הימור – לפרגולות עץ יש "תאריך תפוגה" והוא אינו ארוך במיוחד, לפחות בהשוואה לפתרונות הצללה אחרים.

ומה בנוגע לפרגולות אלומיניום?  ובכן, מבחינת תחזוקה שנתית שוטפת, אפשר להיות רגועים – אין צורך לשים בצד כמה אלפים עבור טיפול שנתי או טיפול של אחת לכמה שנים – האלומיניום היא מתכת עמידה ביותר אשר כמעט ואינה נשחקת או משתנה, גם כאשר עומדת חשופה לשמש ולפגעי מזג אוויר אחרים לאורך זמן, כך שאין כל צורך בצביעה מחדש וכו'. וגם בנוגע ל"תאריך התפוגה" – לפרגולות אלומיניום אין באמת תאריך תפוגה, וגם אם כן – הוא ארוך יותר לאין שיעור בהשוואה לפרגולת עץ. קונסטרוקציות מאלומיניום מחזיקות מעמד וכמעט ואינן משתנות גם לאורך עשרות שנים, כך שאין כל צורך לתכנן החלפה של הפרגולה כולה בתוך פחות מעשור, כפי שעושים במקרה של פתרונות הצללה אחרים ופחות יעילים.

שווה את המחיר לדעת רבים

לאור כל זאת, ננסה לענות על השאלה – האם מחירן של פרגולות אלומיניום אכן שווה את זה? התשובה, לדעת רבים העוסקים בתחום ומתמחים בעולם פתרונות ההצללה וגם לדעתם של יותר ויותר לקוחות מרוצים, היא – כן. כמובן שכאשר לוקחים בחשבון את השיקולים שהוזכרו כאן למעלה (בנוגע לעלויות תחזוקה שוטפת וכו' אשר אינן קיימות במקרה של פרגולה מאלומיניום), פער המחירים בין פרגולות אלומיניום לבין האלטרנטיבות הקיימות בשוק אינו גדול במיוחד, ולאורך זמן אף עלול להיות לטובתן של פרגולות האלומיניום.

אך גם אם הן מתגלות בסופו של דבר להיות יקרות יותר, יותר ויותר מומחים ואנשים מן היישוב גם יחד מגיעים למסקנה כי זהו פתרון ההצללה האולטימטיבי והטוב ביותר הקיים כיום, פשוט מפני שהוא מעניק שקט נפשי ומבטיח לספק הצללה יציבה, בטוחה ועמידה לאורך שנים רבות. גם עובדות אלו שוות עבורנו לא מעט כמובן, כך  שכאשר מכניסים זאת אל המשוואה מקבלים כי התשובה ברורה מאליה – פרגולות אלומיניום שוות את המחיר הנדרש עבורן…

הלהב 15 חולון